Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به مهمترین رسانه‌های دارای منع قانونی تبلیغات نامزد‌های محترم انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک سامانه پیامکی برای دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات احتمالی را اعلام کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به مهمترین رسانه‌های دارای منع قانونی تبلیغات نامزد‌های محترم انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک سامانه پیامکی برای دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات احتمالی را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   متن اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به این شرح است:

مطابق ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، استفاده از بیت‌المال در مقاصد انتخاباتی مجاز نیست و رسانه‌های دولتی یا متعلق به نهاد‌های عمومی، از تبلیغ له یا علیه نامزد‌ها منع شده‌اند. بر این اساس فهرست مهمترین مؤسسات مطبوعاتی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مشمول این ممنوعیت به شرح زیر اعلام می‌شود:

مؤسسات مطبوعاتی (تمام رسانه‌های مؤسسه):

اطلاعات، ایران، کیهان، همشهری

روزنامه‌ها:

اصفهان زیبا، امین جامعه، تهران تایمز، حمایت، جام جم، شهرآرا، شهروند، فرهیختگان، قدس، هگمتانه

خبرگزاری‌ها:

آنا، ابنا، ایبنا، ایرنا، ایسنا، ایکنا، ایمنا، برنا، پانا، تقریب، تسنیم، حوزه، خانه ملّت، دفاع مقدس، رسا، رضوی، دانشجو، شبستان، علم و فرهنگ، فارس، قدس، مهر، میزان

همچنین تمام رسانه‌های متعلق به قوای سه گانه و شهرداری‌ها در کل کشور و رسانه‌های متعلق به جهاد دانشگاهی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه‌های دولتی و آزاد در کنار هفته نامه‌ها، ماهنامه‌ها و پایگاه‌های خبری مشابه نیز مشمول این قاعده هستند. آخرین وضعیت رسانه‌ها (و از جمله نام صاحب امتیاز آنان) همواره با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh.ir) قابل دسترسی است.

خوشبختانه جامعه رسانه‌ای کشور و به‌ویژه رسانه‌های یاد شده به قانون پایبندند و این اداره کل نیز به وظایف خود عمل می‌کند، امّا برای بهره گیری از نظارت عمومی در جهت شفافیت و اجرای قاطعانه و بدون تبعیض قانون و به منظور اطمینان بخشی به جامعه و نامزد‌های انتخاباتی، سامانه پیامکی ۵۰۰۰۲۰۲۰۵ در نظر گرفته شده است تا گزارش‌های مردمی از تخلفات احتمالی، دریافت و پس از بررسی، به مبادی قانونی و مراجع قضایی اعلام شود.

ماده ۵۹ قانون انتخابات: انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی نامزد‌ها برای نامزد‌های نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهاد‌ها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب جرم شناخته می‌شود.

تبصره ۱- مؤسسات و نهاد‌هایی که دارایی آن‌ها از اموال عمومی است، همانند بنیاد مستضعفان مشمول این ماده می‌باشند.

تبصره ۲- نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان‌ها، وزارتخانه ها، ادارات، نهاد‌ها و مؤسسات یاد شده در متن این ماده، حق تبلیغ برای نامزد‌های انتخاباتی را ولو به صورت درج آگهی ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرداری بنیاد مستضعفان تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی انتخابات مجلس شورای اسلامی سامانه پیامکی نامزد ها رسانه ها نهاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است

ایمان شمسایی، مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در حاشیه بازدید از سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، درباره ارزیابی از نحوه برگزاری این جشنواره گفت: انجام هیچ کاری بدون عیب امکان پذیر نیست، این جشنواره در نوع خود توانسته بیشتر دانشگاه‌های سراسر کشور را به دور خود جمع کند و همین امر اقدام مثبتی تلقی می‌شود؛ چرا که دانشجویان بدون ترس از قضاوت آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی افزود: خیلی از فیلمسازان بزرگ فیلم‌های خود را به جشنواره نمی‌آوردند و شاید ارزیابی آثارشان باعث می‌شود تا به غرورشان بربخورد، اما دانشجویان در فضای دوستانه و گرم دور هم در این جشنواره جمع شدند و همین موضوع خودش هنر می‌خواهد.

شمسایی تصریح کرد: گاهی اوقات اصل رویداد از خود محتوی می‌تواند مهم‌تر باشد، آنچه که در حوزه مطبوعاتی پیگیرش هستیم این است که هم اکنون بدنه مطبوعاتی کشور نیاز به خون تازه دارد، با گسترش رسانه‌ها طرف هستیم و ۱۳ هزار و ۵۰۰ رسانه در کشور داریم.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گفت: بنگاه‌های بزرگ مطبوعاتی در قالب‌های مختلف داریم که نیازمند نیرو هستند؛ چرا که مهم‌ترین سرمایه را نیروی انسانی تشکیل می‌دهند، البته شاید این موضوع در خیلی از فضا‌ها شعار تلقی شود، اما در مطبوعات یک اصل به شمار می‌آید؛ چون خبرنگار تولید کننده است و اگر نباشد چه کسی می‌خواهد صفحات خبرگزاری و روزنامه نگاری را پر کند؟

شمسایی اضافه کرد: جشنواره نشریات دانشجویی اتفاقی است که از آن دانشگاه و مطبوعات و وزارت علوم و وزارت ارشاد سود می‌برند و این جشنواره برای وزارت علوم دانشجوی پرسشگرتر و فعال‌تر و پیگیر و حساس به مسائل امور زمانه به همراه خواهد داشت.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ادامه داد: برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی در حوزه وزارت ارشاد برای دانشجویان شاید از روی تفریح باشد، اما همینکه مزه ذوق و شوق فعالیت در رسانه زیر دندون دانشجویان رود و لذت آن را بچشند، می‌توانند وارد حوزه رسانه شوند و نتیجه آن برای اصحاب رسانه منفعت به همراه خواهد داشت و باعث رونق بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • شورای رقابت علیه ۱۳ نهادعمومی غیردولتی اعلام جرم کرد
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • استفاده از سالن‌های دولتی برای تبلیغات نامزد‌های مجلس