Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل امروز در جریان سفر به شهرستان بیله سوار در جلسه مدیریت اقتصاد مقاومتی و اشتغال گفت:شهرستان بیله سوار برای استان اردبیل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده که در ده ماه گذشته بیش از ۲۵۰هزار تن کالا و محصولات کشاورزی از این نطقه مرزی جابجا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اردبیل در تولید خوشه محصولات پلاستیک کار‌های خوبی انجام داده افزود: صادرات محصولات پلاستیکی در رونق گمرک بیله سوار نیز تاثیر گذار است و با راه اندازی صنایع تبدیلی این میزان صادرات افزایش می‌یابد.

استاندار اردبیل گفت:تبدیل وضعیت کمرگ بیله سوار از اداره به اداره کل امتیاز خوبی برای استان و منطقه بوده، که این اقدام در رونق صادرات، واردات و افزایش نیروی انسانی تاثیر گذار است.

بهنام جو آینده شهرستان بیله سوار را درخشان ارزیابی کرد و افزود: بانصب دستگاه ایکس ری که توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان اردبیل تفاهم نامه امضا شده در امنیت و کنترل کالا‌های وارداتی و صادراتی مهم است و تا تابستان سال آینده نیز این سیستم نصب می‌شود.

او در رابطه با توریسم سلامت در منطقه تصریح کرد: بیشترین مسافران کشور آذربایجان از بیله سوار وارد استان اردبیل می‌شوند باید شبکه بهداشت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان در این رابطه برنامه ریزی مدون در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی برای مسافران داشته باشند تا از این طریق هم درآمد زایی خوبی برای استان به دنبال خواهد داشت.

استاندار اردبیل از آغاز عملیات اجرایی چهار بانده شدن بیله سوار تا گرمی خبر داد و گفت: این پروژه با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ایام دهه فجر از دو طرف آغاز شد.

بهنام جو افزود:پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیاء انتخاب شده که قرار است با تعهد این پیمانکار تا پایان دولت با صرف هزینه۲۵۰ میلیارد تومان به پایان رسد.

او ادامه داد: اعتبار لازم برای چهار بانده کردن اردبیل تا بیله سوار در سفر رییس جمهور به استان پیش بینی شده و تا سه سال آینده به اتمام می‌رسد.

استاندار اردبیل افزود: فرمانداران باید در تحصیل اراضی حاشیه جاده با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط تا اول تابستان ۹۹ اقدام کنند.

بهنام جو با اشاره به اینکه اشکالات اعلام شده از سوی شورای نگهبان بر طرف شده افزود: در سال آینده این منطقه تصویب نهایی می‌رسد و بیله سوار از هر لحاظ اولین شهرستان برخوردار از مزایای منطقه آزاد تجاری خواهد شد.

او در رابطه با پایاب سد خدا آفرین گفت: تامین نهایی اعتبار این پروژه انجام شده و بیشترین اراضی در منطقه شهرستان بیله سوار واقع شده است و برای ایجاد اشتغال در شهرستان موثر خواهد شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات اقتصاد مقاومتی اشتغال محصولات کشاورزی شهرستان بیله سوار استاندار اردبیل استان اردبیل برای استان سال آینده بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 748129

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار