Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره هواشناسی مهاباد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با خروج سامانه بارشی از آذربایجان‌غربی، دمای هوای بیشتر مناطق استان افت شدید پیدا کرده و در شبانه‌روز گذشته حداقل دمای هوا در تکاب به منفی ۲۱ درجه سانتی‌گراد رسید که کمترین دمای هوا در سال زراعی جاری است.

اردلان محمدپور اضافه کرد: در همین مدت دمای هوا در چالدران به منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد رسید و دمای هوا در اشنویه به منفی ۱۷، ارومیه و پیرانشهر منفی ۱۶، نقده و سلماس منفی ۱۴، سردشت منفی۱۲، مهاباد منفی ۱۱، خوی منفی ۹ و ماکو منفی هشت درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از فردا پنج‌شنبه روند افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی شروع می‌شود، افزود: افزایش تدریجی دمای هوا از فردا در استان شروع شده و به طور میانگین دمای هوا چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

«محمدپور»، اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته بوکان با حداکثر دمای ۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان و دمای هوای ارومیه بین منفی ۱۶ و منفی سه درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین منفی ۱۱ و منفی پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

هشدار جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی نسبت به سرمازگی گلخانه‌ها

رییس سازمان جهادکشاورزی گفت: کشاورزان و بهره‌برداران این بخش لازم است تا تدابیر لازم جهت کاهش خسارت‌های ناشی از افت دما و سرمازدگی شامل کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها و واحدهای پرورش قارچ، بستن دریچه‌های گلخانه‌ها در زمان شدت سرما و تخلیه آب لوله‌های آبیاری تحت فشار را بکار گیرند.

رسول جلیلی با اشاره به بازدید پوشش گلخانه‌ها و در صورت لزوم تعمیر پوشش آنها، اظهار داشت: بازدید سوخت و سیستم‌های گرمایشی و تدارک سوخت احتیاطی در گلخانه‌ها و واحدهای قارچ، تنظیم درجه حرارت و گرم کردن انبارهای سیب‌زمینی و پیاز با توجه به نوسان دمایی، کنترل ضدیخ ماشین‌آلات و بستن دریچه‌ها و درزهای انبارهای محصولات کشاورزی نیر نباید نادیده گرفته شود.

وی گفت: استفاده از پلارها و بخاری‌های باغی و ایجاد پوشش مه می‌تواند در کنترل سرمازدگی باغ‌ها موثر باشد. 

جلیلی ادامه داد: نسبت به پوشش منبع سوخت خارج از گلخانه‌ها نیز اقدام لازم انجام و در محافظت لوله‌های انتقال سوخت دقت شود و منبع سوخت ذخیره کوچک نیز در داخل گلخانه نگهداری گردد. 

وی با بیان اینکه لازم است فن‌های سقفی گردش هوای داخل گلخانه کنترل شود، ادامه داد: با توجه به مسدود بودن دریچه‌ها، هوای مشعل‌ها باید در صورت امکان از بیرون تامین شود.

وی با اشاره به جلوگیری از سرمازدگی محصولات باغی در زمان حمل‌ونقل با استفاده از چادر و پوشش پلاستیکی، بیان کرد: در حمل‌ونقل محصولات کشاورزی اعم از درون کشوری و صادرات به سایر کشورها به خصوص سیب‌درختی با برنامه‌ریزی اقدام شود تا در مسیر با یخ‌زدگی محصول مجوه نشود؛ در این زمینه استفاده از کامیون یخچال‌دار یا کانتینر یا پوشش مناسب چادری و برزنتی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: مالکان ماشین‌آلات کشاورزی با توجه به سرمای شدید و یخبندان در روزهای آینده لازم است تادستگاه‌های خود به ویژه تراکتورها را در مکان‌های سرپوشیده پارک کرده و در صورت عدم وجود محل مناسب به منظور جلوگیری از وارد شدن آسیب به سیستم‌های سوخت‌رسانی و خنک‌کاری دستگاه نسبت به تخلیه آب رادیاتور و گازوییل دستگاه اقدام نمایند. 

جلیلی افزود: پوشش تنه درختان به خصوص نهال‌های زیر سه سال به وسیله گونی و سایر موارد پوشاننده جهت جلوگیری از خسارت جوندگان بسیار حائز اهمیت است.

وی از کشاورزان خواست تا نسبت به توقف بارگیری و تخلیه محصولات در زمان شدت برودت دما توجه کنند.

مشترکان آب در آذربایجان‌غربی مراقب یخ‌زدگی کنتورها باشند

 مدیرعامل آب و فاضلاب ‌آذربایجان‌غربی گفت: مشترکان آب در شهرها و روستاهای استان با توجه به کاهش قابل توجه دما در روزهای اخیر، موارد لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی رعایت کنند.

علیرضا رضوی افزود: با توجه به وارد شدن سامانه جدید هوای سرد به ‌آذربایجان‌غربی، رعایت موارد لازم شامل پوشاندن «کنتور، دریچه آن، لوله‌های روکار مسیر کنتور تا محل مصرف»، دقت در پوشش «دریچه بازدید واقع در دیواره دایک (کانال لوله)، درزهای قسمت پایین و اطراف درب منازل و سرویس‌های بهداشتی برای جلوگیری از جریان هوای سرد به داخل»، خودداری از «ریختن آب‌جوش بر روی کنتور» و ریختن آب ولرم به منظور باز شدن ملایم جریان آب در صورت یخ‌زدگی ضروری است.

وی اضافه کرد: عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، تمیز کردن داخل حوضچه کنتور، تهیه خاک اره از نجاری‌ها، ریختن خاک اره در کیسه‌های پلاستیکی و قرار دادن کیسه‌ها در اطراف کنتور، ایجاد فشردگی لازم، بستن درب حوضچه کنتور و عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله دیگر راهکارها برای جلوگیری از یخ زدگی‌کنتور در این روزهاست.

وی بیان کرد: شهروندان همچنین ‌می‌توانند در زمان یخ‌زدگی انشعاب‌های آب، مراتب را به سرعت با مرکز ارتباطات مردمی‌ ۱۲۲ در میان بگذارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب ‌آذربایجان‌غربی اظهار امیدواری کرد که با رعایت این موارد، حوادث مربوط به یخ‌زدگی کنتور و سیستم‌های آبی به حداقل برسد.

مصرف گاز در آذربایجان غربی بار دیگر رکورد زد

رییس روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: همزمان با سرمای بی سابقه در استان مصرف گاز طبیعی در آذربایجان‌غربی به ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب رسید و رکورد زد.

«محمد صبوری» افزود: افت شدید و بی‌سابقه دما مصرف گاز طبیعی را بالا برده است و امیدواریم مردم با صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی، شرکت گاز استان را در تامین گاز طبیعی و جلوگیری از قطعی گاز یاری رسانند.

وی اظهار داشت: کاهش یک تا سه درجه‌ای دمای محیط خانه و محل کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌ها و محیط‌های بلا استفاده و تنظیم دمای آبگرمکن را از اقداماتی است که می‌تواند نقش موثری در کاهش مصرف گاز طبیعی ایفا کند.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و کاهش شدید درمای هوا در فصول پاییز و زمستان در این استان معمول است اما امسال بروز سرما با برش برف و کولاک شدید همراه بود و همین امر باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.

بروز سرما در اواخر بهمن ماه که با وزش تندباد و کولاک همراه بود در برخی مناطق استان باعث مسدود شدن راه‌های روستایی، احتمال بروز خسارت به تاسیسات برق، واحدهای گلخانه‌ای و کنتورهای آب مشترکان در پی داشته است.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا سازمان هواشناسی كشور آذربایجان غربی پروندهٔ خبری چهره زمستانی استانها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا سازمان هواشناسی كشور آذربایجان غربی تغییرات آب و هوا سازمان هواشناسی كشور آذربایجان غربی آذربایجان غربی برای جلوگیری درجه سانتی گراد مصرف گاز طبیعی یخ زدگی کنتور دمای هوا گلخانه ها دمای هوای دریچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد

تیم میکس ریکرو کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران را شکست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، در ادامه مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم میکس ریکرو کشورمان با ترکیب فائز محمدی و مبینا فلاح با امتیاز 1327 در رده پانزدهم قرار گرفت و موفق شد رکورد ایران را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو ایران با امتیاز 1299 بود که در مسابقات کاپ سنگاپور برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد ایران را 28 امتیاز ارتقا ببخشند.

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد
  • پایداری هوای زنجان تا اواسط هفته جاری
  • (ویدئو) رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود