Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش «پارسینه» ّبه نقل از «میدل ایست نیوز»، به گفته منابع عراقی، روز دوشنبه سومین هیئت تحقیق و تفحص ایرانی پس از بازدید از عراق و سوریه به ایران بازگشت.

این منابع گفتند هیئت تحقیق و تفحص ایران متشکل از کارشناسانی از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه است و در این پرونده تاکنون چند عنصر محلی در عراق و سوریه بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تحقیقات در حالی انجام می‌شود که منابع آگاه از تغییرات گسترده در دستگاه امنیت الحشد الشعبی خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها برخی عناصر دستگاه امنیت حشد به سمت‌های دیگری منصوب شده و برخی دیگر از سمت‌های خود عزل شده اند.

یک مقام بلندپایه عراقی درباره فعالیت‌های هیئت تحقیق و تفحص ایرانی گفت: هیئت ایرانی در پرونده ترور سردار سلیمانی کاملا مستقل عمل می‌کنند و همکاری عراق و سوریه در این پرونده کاملاً صوری و منحصر به تسهیل دیدار‌ها و همراهی با آن‌ها در دیدار هایشان در خاک این کشور است.

به گفته این مقام این هیئت ایرانی اجازه دسترسی به تماس‌های تلفنی شماری از افراد در روز ترور را دریافت کرده شماری از کارکنان فرودگاه بغداد را بازجویی کرده است.

به گفته این منبع در این پرونده چند شهروند عراقی بازداشت شده اند، اما تحقیقات گسترده‌تر در سوریه انجام می‌شود، زیرا ایرانی‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند فروخته شدن سلیمانی به آمریکایی‌ها کار مزدوران سوریه بوده و عراق صرفاً محل اجرای این عملیات بوده است.

این مقام درباره گزارش‌های پیشین درباره بازداشت و بازجویی از کارکنان شرکت هوایی اجنحة الشام که متعلق به «رامی مخلوف»، پسردایی بشار اسد است، گفت که بازداشت این افراد در برابر حجم و اهمیت افراد دیگری که در این پرونده در سوریه بازداشت شده و تحت تعقیب هستند چندان قابل توجه نیست.

این مقام عراقی افزوده که این فرضیه برای ایرانی‌ها مطرح شده که یک شبکه جاسوسی فعالیت‌های اخیر سلیمانی را در اختیار آمریکایی‌ها قرار می‌داده و هیچ بعید نیست این شبکه در خود سپاه هم نفوذ داشته باشد، هرچند تردیدی نیست که زیر نظر داشتن تحرکات قاسم سلیمانی توسط آمریکا موضوع تازه نبوده است.

همزمان یک عضو شاخص در سازمان الحشد الشعبی گفت که تحقیقات ایران با هدف شناسایی این شبکه تجسس است و در این باره چند عنصر عراقی و سوریه‌ای و ایرانی بازجویی شده‌اند هر چند هیچکدام از آن‌ها بازداشت نشده اند.

به گفته این مقام اولین بازجویی‌ها با با عناصر تیپ ۵ پلیس فدرال عراق بوده که اولین گروهی بودند به محل حادثه رسیدند، همچنین با عکاسانی که اولین عکس‌ها را از این حادثه گرفتند.

همزمان یک نماینده از ائتلاف فتح، شاخه سیاسی الحشد الشعبی، درباره تبدیل این پرونده به ابزاری برای سرکوب سیاسی و تسویه داخلی در عراق هشدار داد و گفت: این پرونده ممکن است پیامد‌های سیاسی داشته باشد و از آن در رقابت‌های سیاسی استفاده شود.

«هادی العامری» رئیس سازمان بدر که از گروه‌های اصلی الحشد الشعبی است دوشنبه شب در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد که یه شب پیش از ترور سردار سلیمانی به او پیغام داده که به عراق نیاید.

او توضیح نداد که چرا چنین درخواستی را مطرح کرده، اما تاکید کرد که به ابومهدی المهندس گفته که اگر پیغامش را به سلیمانی نرساند «خیانت کرده است».

قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بامداد دوم ژانویه در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف حمله تروریستی پهپادهای آمریکایی قرار گرفتند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سردار سلیمانی ابومهدی المهندس عراق سوریه وزارت اطلاعات سپاه پاسداران ترور سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر

پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد. رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

     

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • پشت‌پرده ماجرای یک ترور توسط موساد؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت