Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@07:04:41 GMT

تلفات جاده‌ای استان 12 درصد کاهش داشته است

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۶۶۰۶

تلفات جاده‌ای استان 12 درصد کاهش داشته است

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه حوزهٔ گسترده‌ای از آزادراه و بزرگراه‌ها را در استان اختیار داریم و شاهد افزایش 10 درصدی ترددها در سال جاری بودیم، اما تلفات در جاده‌های استان کاهش 12 درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن اجتماعات  ستاد فرماندهی برگزار شد، با اشاره به رسالت اصحاب رسانه در جامعه امروز گفت: شما اصحاب رسانه زبان گویای مردم هستید و هم چنین می‌توانید پیام مردم ایران و انقلاب را  را به جهان مخابره کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یاد آور شد: اصحاب رسانه نقش بسیار مهم و کاربردی در پیشگیری از جرائم دارند و از این رو نقش‌شان در تبیین مسائل جناحی و آسیب‌های اجتماعی کاربردی است.

فرماندهی انتظامی استان قزوین اعلام کرد: اصحاب رسانه در بحث امنیت جامعه و در کشف و پیشگیری جرائم تأثیر به سزایی دارند و به‌عنوان بازوان پر توان پلیس در مباحث مختلف می‌توانند نقش مؤثر داشته باشند.

حاجیان یاد آور شد: مبارزه با سرقت جزو اولویت‌های ستاره دار نیروی انتظامی است و هم چنین مبارزه با قاچاق نیز از جمله اولویت‌های ما است.

فرماندهی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: در طول 10  ماه گذشته  440 هزار و 500 تماس با مرکز فوریت‌های پلیس داشتیم که غریب به 70 درصد درخواست‌ها عملیاتی شده است و 30 درصد بقیهٔ آن نیز درخواست راهنمایی و ارشاد بوده است.

وی اعلام کرد: با توجه به داده های آماری حدود 2 درصد تماس‌ها با 110 کاهش پیدا کرده که این کاهش نشان بر این است که اقدامات پلیس مؤثر بوده است.

حاجیان ادامه داد: وضعیت کلی استان قزوین در بحث جرایم نسبت به دیگر استان‌ها دارای امنیت بالایی است.

وی عنوان کرد: ما در حوزهٔ راهور با توجه به اینکه حوزهٔ گسترده‌ای از آزادراه و بزرگراه‌ها را در اختیار داریم و شاهد  افزایش 10 درصدی ترددها در سال جاری بودیم اما با  کاهش 12 درصدی فوتی‌ها همراه بودیم و مطابق آمار پزشکی قانونی نیز  25 نفر کاهش فوتی داشتیم.

حاجیان مطرح کرد: در بحث تصادفات منجر به خسارت 2 درصد افزایش داشتیم.

وی اعلام کرد: در حوزهٔ پلیس آگاهی اقدامات بسیار خوبی انجام شد که همین باعث کاهش سرقت‌های مهم شده است.

حاجیان خاطرنشان کرد: با دستگیری باند سارقین محمولهٔ آلومینیوم و شمش به ارزش ۴ میلیارد تومان که با روش فنی و پیچیده‌ای در حال انتقال بود، اقدام مهمی انجام شد.

وی اظهار کرد: دستگیری 6 باند سارق به عنف و  4 باند انهدام احشام و سارقین ریل آهن از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان بود.

حاجیان افزود: بیش از 96 درصد از پرونده های قتل عمد نیز در سطح استان کشف شده و هم چنین بیش از 524 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردیم.

فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: بیش از 3 تن و 702 کیلو از انواع مواد مخدر را نیز در استان کشف کرده ایم  که با  افزایش 58 درصدی کشف مواد مخدر همراه بوده است.

وی تاکید کرد: در مجموع در بحث دستگیری ها افزایش 32 درصدی داشته ایم و در مبحث دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر 6 درصد نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته ایم.

وی ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته 53 درصد جمع آوری معتادان افرایش پیدا کرده و در بحث پاکسازی مواد مخدر نیز در سرتاسر استان 865 مرحله طرح داشته ایم که این امر با افزایش حدود 16 درصدی همراه بوده است.

حاجیان گفت: در حوزه درون شهری در 83 مهدکودک و 198 مدرسه آموزش فرهنگ ترافیکی ارائه شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: هم چنین از  7 هزار و 405 پرونده ارجاع داده شده، تعداد 4 هزار و 727 فقره پرونده به مصالحه ختم شده است.

حاجیان بیان کرد: 60 درصد از جرایم رخ داده در فضای مجازی نیز کشف شده که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

فرماندهی انتظامی استان قزوین در پایان گفت: اطمینان می دهد که در ماه پایانی سال با برنامه های هدفمند در کاهش بزه های اجتماعی گام های موثر بردارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین فرمانده انتظامی استان قزوین نیروی انتظامی حوادث جاده ای سرقت کشف جرم فرماندهی انتظامی استان قزوین استان قزوین اصحاب رسانه سال گذشته مواد مخدر داشته ایم هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به ۶۹.۸ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به 69.8 درصد رسید.

تورم سالانه قیمت مصرف کننده در ترکیه طی ماه گذشته نزدیک به 70 درصد افزایش یافت که اندکی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

با این حال، به دلیل افزایش شدید هزینه‌ها در بخش آموزش و همچنین افزایش قیمت‌ها در رستوران‌ها و هتل‌ها، این ماه بالاترین نرخ تورم را از نوامبر 2022 به خود اختصاص داد.

تورم ترکیه به 62 درصد رسید

مهمت شیمسک، وزیر دارایی ترکیه، در مورد این داده ها به رویترز توضیح داد که تورم ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن افزایش 3.18 درصدی را ثبت کرد که مطابق با انتظارات بود. در ماه مارس این نرخ 3.16 درصد بود.

سیمسک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پس از اینکه تورم سالانه در ماه می به اوج خود برسد، مطابق با پیش بینی‌های ما به شدت شروع به کاهش خواهد کرد.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره بانکی را به 50 درصد افزایش داد و دلیل آن ادامه تلاش‌ها برای مقابله با افزایش تورم در این کشور بود.

این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که واردات کالاهای مصرفی و طلا کاهش یافت و به بهبود تراز حساب جاری کمک کرد، سایر شاخص‌های اخیر حاکی از آن است که تقاضای داخلی همچنان مقاوم است.

بانک مرکزی ترکیه افزود: چسبندگی تورم در بخش خدمات، انتظارات تورمی، خطر درگیری‌های نظامی و قیمت مواد غذایی فشارهای تورمی را بالا نگه می دارد.

در ماه مارس، این بانک همچنین اعلام کرد که سیاست پولی فشرده تا زمانی که کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه مشاهده نشود، حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • قیمت نفت صعودی شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر