Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@22:46:12 GMT

فرهنگیان، حماسه‌گردانان دوم اسفند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۷۰۵۰

فرهنگیان، حماسه‌گردانان دوم اسفند

آنها علاوه بر تامین فضای برگزاری انتخابات در مدارس و همچنین نیروی انسانی، در جلب مشارکت مردم از طریق جمعیت دانش‌آموزان و خانواده‌هاییشان نیز سهم بزرگی در این عرصه سرنوشت‌ساز دارند.

رفتار فرهنگیان به‌عنوان افراد خاص و مورد احترام افراد جامعه، همیشه سرمشق کردارهای اجتماعی است و  آنان نقش مرجع را در کنشگری سایر اعضای جامعه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلمان از دیرباز از پایگاه بالایی در جامعه برخوردار بوده‌اند و بر همین اساس هم میزان اعتماد اجتماعی به آنان بالاست و به تبع همین اعتماد، انتظار ایفای نقش فعالانه این قشر هم در عرصه‌های سرنوشت‌سازی  مانند انتخابات بسزاست.

از سویی در بحث انتخابات ۲ موضوع مهم شامل حضور و مشارکت حداکثری و دیگری انتخاب درست و آگاهانه، بیش از همه مباحث مورد تاکید صاحبنظران است.

نگاهی به انتخابات ادوار گذشته نشان می‌دهد که نقش الگوبخش فرهنگیان در حضور گسترده در پای صندوق های رای و جلب مشارکت حداکثری مردم برای حضور در انتخابات تا چه حد مفید و موثر بوده است.

معلمان علاوه بر جلب مشارکت عمومی، در آموزش انتخاب درست و اگاهانه به جامعه نیز نقش موثری دارند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان با اشاره به اهمیت انتخابات و نقش موثر فرهنگیان در آگاه‌سازی مردم برای حضور گسترده در این رویداد ملی گفت: آموزش و پرورش ظرفیت عظیمی است که باید از آن برای ادای دین به انقلاب بهره گرفت.

زهرا قجاوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون که ملت سرافراز ایران در آستانه امتحانی دیگر برای تعالی نظام جمهوری اسلامی در جهان اسلام قرار گرفته، فرهنگیان با حضور با بصیرت و حداکثری خود در این دوره از انتخابات، در کنار سایر اقشار بیدار و ولایت‌مدار، برگ زرین دیگری بر افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی خواهند افزود.

وی اظهار داشت: فرهنگیان علاوه بر مشارکت در برگزاری انتخابات به لحاظ مرجعیت و تأثیرگذاری، نقش مؤثری در فراهم آوردن حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات دارند.
قجاوند خاطرنشان کرد: جامعه فرهنگیان اصفهان در روز دوم اسفند با مشارکتی گسترده، افتخاری دیگر را در پرونده وظایف ملی و شرعی خود ثبت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز گفت: فرهنگیان در تمام صحنه‌های کشور از جمله راهپیمایی‌ها و  انتخابات،حضوری انقلابی، بصیر و آگاهانه داشته‌اند.

محمد اعتدادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار اطمینان کرد که در انتخابات اسفند سال جاری، صحنه دیگری از حماسه حضور و مشارکت آگاهانه این عزیزان به منصه ظهور خواهد رسید.

وی مکتب تعلیم و تربیت را ظرفیتی برای آگاه‌سازی جامعه عظیمی از مردم کشور شامل نوجوانان، جوانان و خانواده‌های آنها دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: فرهنگیان با بهره‌گیری از این ظرفیت و در راستای صیانت از منافع ملی کشور، در همه صحنه‌های مهم و حساس از جمله انتخابات نقش‌آفرین بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در روز دوم اسفند از بسیاری از مدارس استان به‌عنوان شعبه اخذ رای استفاده خواهد شد و بسیاری از  دست‌اندرکاران رای گیری نیز به واسطه تایید صلاحیت رفتاری و گزینشی آنها از بین معلمان انتخاب می‌شوند، گفت: این مهم شاهدی بر حماسه‌گردانی فرهنگیان در رویدادهای مهم کشور است.

اعتدادی یادآور شد: جامعه فرهنگیان استان متشکل از معلمان و کارکنان ادارات و نواحی آموزش و پرورش در روز دوم اسفند با گام‌هایی محکم و استوار و در صفوفی هماهنگ و منسجم با انداختن رای خود در صندوق‌ها در انتخابات شرکت می‌کننند.

دستتگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان متشکل از ۹۰۰ هزار دانش‌ آموز، بیش از ۵۰ هزار معلم شاغل و۳۰ هزار بازنشسته است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

استان پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفری اصفهان با احتساب نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران دارای ۲۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا انقلاب زهرا مجلس شورای اسلامی مدیر آموزش و پرورش مدیرکل آموزش و پرورش انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی روز دوم اسفند آموزش و پرورش جلب مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

دکتر رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکار‌های جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهر‌های آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کود‌های مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد