Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:39:20 GMT

برخی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۷۳۳۸

برخی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی

در این مطلب قصد داریم برخی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آموزشگاه زبان پردیسان، هر یک از این آزمون‌ها قوانین و قواعد خاص خود را دارند که به آن اشاره می‌کنیم.

آزمون تافل

تافل (TOEFL) از جمله آزمون‌های جامع زبان انگلیسی در سطح بین‌المللی هست که جهت ارزیابی سطح زبان افراد برای سفر و تحصیل به‌ویژه برای کشور آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمون به دو صورت کتبی و کامپیوتری برگزار می‌شود که نوع کامپیوتری آن با عنوان (TOEFL iBT) بسیار محبوب هست. در این نوع آزمون هر چهار مهارت اصلی (Speaking- Listening- Reading- Writing) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

آموزشگاه زبان پردیسان با بهره‌گیری از اساتیدی که با بخش‌های مختلف این آزمون آشنایی کامل دارند و از تجربه لازم نیز برخوردار هستند، به آن دسته از افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند کمک می‌کند تا به نتیجه مطلوب دست یابند.

آزمون آیلتس

این امتحان معیاری است جهت سنجش دانش زبان انگلیسی اشخاصی که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی‌زبان درس بخوانند، کار کنند و یا به آن کشورها سفر کنند. امتحان IELTS با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می‌شود. این امتحان از بالاترین و معتبرترین استانداردهای بین‌المللی جهت سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان پیروی می‌کند و چهار توانائی Writing،Reading،Listening و Speaking را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بسیاری از دانشگاه‌ها در کشورهای مختلفی همچون کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آمریکا امتحان IELTS را به رسمیت می‌شناسند. این امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در امتحان IELTS به طیف وسیعی از سؤالات بسیار ساده تا بسیار مشکل پاسخ می‌دهند. نمرهٔ هر بخش از امتحان بین صفر تا ۹ هست. نمرهٔ کلی امتحان با معدل‌گیری از نمره چهار بخش امتحان محاسبه می‌گردد. در کارنامه IELTS، علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش به‌طور جداگانه ذکر می‌شود.

اطلاعات تکمیلی درباره آزمون آیلتس را اینجا بخوانید.

آزمون EPT

آن دسته از افرادی که قصد تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی دارند، در صورت دارا نبودن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی با نمره تعیین‌شده توسط دانشگاه، موظف به شرکت در آزمون EPT و کسب حداقل نمره قبولی در آن هستند. این آزمون توسط دانشگاه آزاد طراحی و برگزار می‌شود.

از آنجایی که سطح سختی و ساختار این آزمون همانند آزمون تافل هست، آموزشگاه زبان پردیسان با همکاری اساتید مجرب در تدریس تافل و کاملاً آشنا با قسمت‌های مختلف EPT به عزیزانی که متقاضی شرکت در این آزمون می‌باشند کمک می‌کند تا به نتیجه مطلوب دست یابند.

EPT شامل ۱۰۰ سوال بوده که از این تعداد، ۳۰ سوال به درک مطلب، ۳۵ سوال به لغات و ۳۵ سوال به گرامر اختصاص داده‌شده است....

* این دسته‌بندی بسته به هر آزمون کمی متغیر می‌باشد، یعنی ممکن است در یک آزمون تعداد سؤالات گرامر ۳۰ سوال و واژگان ۴۰ سوال باشد.

این آزمون نمره منفی ندارد و نمره حدنصاب قبولی در آن، ۵۰ است.

آزمون PTE

در سال ۲۰۰۹ دانشگاه Pearson آزمونی را با عنوان PTE Academic معرفی کرد که مخفف Pearson Test of English هست. در این آزمون نظیر سایر آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی، هر چهار مهارت (speaking- reading- listening- writing) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. آزمون در یک محیط کامپیوتری برگزار می‌شود و توسط کامپیوتر نیز بررسی و نمره داده می‌شود.

این آزمون از IELTS ساده‌تر هست، بدین‌صورت اقبال از آن اخیراً بسیار زیاد شده و به لحاظ اینکه امکان برگزاری آن در ایران وجود ندارد متقاضیان به کشورهای اطراف جهت شرکت در آزمون مراجعه می‌کنند. در حال حاضر این آزمون در کشورهای آذربایجان، عراق، ترکیه و امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

آموزشگاه زبان‌های خارجی پردیسان با استفاده از اساتیدی که کاملاً آشنا به قسمت‌ها و مهارت‌های لازم این آزمون می‌باشند به شما کمک می‌کند تا به نتایج درخشانی در آزمون PTE دست‌یابید. نمونه سؤالات منتشرشده از Pearson و همچنین سایر منابع موجود از این آزمون مورد تدریس و تحلیل قرار می‌گیرند تا شما را برای آزمون آماده کنند.

آزمون Tesol

مخفف کلمات Teaching English to speakers of other languages هست؛ که در زبان فارسی به معنای تدریس زبان انگلیسی به غیر انگلیسی‌زبانان می‌باشد که در حقیقت دوره‌ای است که یک مدرس زبان انگلیسی بین‌المللی تربیت می‌گردد تا آخرین متد تدریس و تکنولوژی روز دنیا را به زبان آموزان (English learners) آموزش و انتقال دهند. دوره تسول در کشورهایی نظیر کانادا – استرالیا – انگلستان برگزار می‌شود.

در TESOL چه چیزهایی آموزش داده می‌شود؟

مدیریت کلاس – نحوه چیدمان کلاس – تعامل با زبان آموزان – نور کلاس –امکانات کلاس – گرامر – نوشتاری –شنیداری و تدریس سرفصل‌ها کتاب‌ها.

آموزشگاه زبان پردیسان با ایجاد ۹ شعبه در سراسر تهران سعی کرده‌کار شما را در پیدا کردن یک آموزشگاه نزدیک محل کار یا محل زندگیتان آسان‌تر کند. کافی است به سایت پردیسان مراجعه نموده، شعبه موردنظر خود را انتخاب کرده و فرم درخواست مشاوره را پرکنید تا مسئول شعبه مربوطه در کمترین زمان با شما تماس بگیرد و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زبان انگليسي آزمون های زبان انگلیسی آموزشگاه زبان پردیسان مورد ارزیابی قرار برگزار می شود زبان انگلیسی قرار می گیرد بین المللی امتحان IELTS آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

 داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه یازدهم تا حداکثر روز یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ماه هر مطلبی را در خصوص سوالات و کلید آزمون از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند. داوطلبان و علاقمندان باید برای اطلاع از دفترچه سوالات به این پیوند مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) با شرکت در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب برگزار شد. از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار شد و در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار شد.

کنکور ۱۴۰۳ در یک نگاه

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد