Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@17:54:40 GMT

روایت طحان نظیف از بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۷۵۵۴

روایت طحان نظیف از بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان

خبرگزاری فارس: هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مطلبی درباره روند بررسی صلاحیت‌ها نوشت که متن آن به شرح زیر است: مهلت رسیدگی به شکایات داوطلبان از نتایج بررسی صلاحیت‌ها تمام شد. مطالعه چندین هزار برگ پرونده و بررسی یکایک اوراق و اسناد، کار سخت و طاقت‌فرسایی در طی این مدت بود که شب و روز را به هم پیوند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مواردی که همه اسناد و مدارک موید همدیگر بودند مشکلی وجود نداشت، اما وقتی گزارش‌های متناقض با هم تلاقی می‌کرد، کار سخت‌تر می‌شد.

گاهی برای تصمیم گیری صحیح، با مراجعی که استعلام داده بودند ارتباط می‌گرفتم و جزئیات و مستندات بیشتری می‌خواستم. گاهی لازم بود با خود داوطلب نیز صحبت کنم و دفاع او در خصوص محتوای پرونده را بشنوم. در برخی موارد که امکان تأیید صلاحیت با گزارش‌ها و مستندات موجود نبود صادقانه به خود داوطلب توضیح می‌دادم. همین دقت‌ها کمک کرد تا به نتایج روشن‌تری در بررسی پرونده‌ها دست پیدا کنم. مثلاً در مواردی معلوم می‌شد تشابه اسمی باعث ابهام در صلاحیت فرد شده است یا پرونده قضایی فردی، منجر به حکم برائت شده که به دلایل مختلف در پرونده موجود نبوده است. هرچند مهلت‌های مقرر در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی کافی نیست، اما تلاش کردم کوتاهی نکرده و به قدر وسع و زمان اینکار را دقیق انجام دهم.

روز‌های اول که پرونده‌ای را برای بررسی بیشتر به کارشناسان بر می‌گرداندم، شاید در ابتدا به خاطر کمبود زمان و انبوه حجم پرونده‌ها گلایه‌مند می‌شدند، اما وقتی با دست پر می‌آمدند و احساس می‌کردند جلوی تضییع حقی را گرفته‌اند، احساس خوشحالی و مسرت زیادی داشتند. گاهی می‌گفتند برخی داوطلبان پس از بررسی دقیق‌تر می‌گویند حتی اگر رد هم بشویم به‌خاطر اینکه دیدیم شما این‌گونه و با این حساسیت پیگیر حق ما و جلوگیری از تضییع حق ما هستید، راضی هستیم.

در چندین مورد که با داوطلب تماس گرفتم و گفتم شما با این ویژگی‌های مثبت، با این خدمات و سوابق، بهتر است این نکته را هم مراعات کنید، بسیار خوشحال می‌شدند و تشکر می‌کردند.

ما به اندازه توان و بلکه بیشتر، تلاش کردیم. اما بر اساس مهلت‌های قانونی و ابزار‌های موجود به این نتایج اعلام‌شده رسیده‌ایم و توانستیم صلاحیت بیش از ۷۰۰۰ نفر را احراز کنیم و البته بدیهی است که این بدان معنا نیست که خدای ناکرده سایرین فاسد یا مسئله‌دار هستند لذا هیچ‌کس حق تعرض، بی‌احترامی و کم لطفی به چنین افرادی را ندارد. شاید بهتر باشد که بگوییم آنان با اوصاف قانونی و در این زمان محدود، صلاحیت‌شان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی احراز نشده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: هادی طحان شورای نگهبان بررسی صلاحیت ها بررسی صلاحیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصری: اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!

به گزارش خبرآنلاین در ادامه این پیام آمده است: 

دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت دارد و ایالات متحده آمریکا هیچ توجیهی مطابق حقوق بین‌الملل ‌ندارد تا دیوان و مقامات آن را بهانه‌ خروج از اختیارات خود تحریم‌ کند! 

در سال ۲۰۲۱،  شعبه پیش‌دادرسی دیوان - با اکثریت آراء - رأی بر این داد که دولت فلسطین یکی از کشورهای عضو اساسنامه رم است؛ که دولت فلسطین به درستی با پیوستن به اساسنامه رم به دیوان صلاحیت سرزمینی اعطا کرده؛ و اینکه صلاحیت سرزمینی دیوان به سرزمین‌هایی که از سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شده‌اند، یعنی غزه و کرانه باختری، از جمله بیت‌المقدس شرقی، اِعمال می‌شود!

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901256

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • نصری: اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری