Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: حوزه معاونت عمرانی استانداری گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص سگ‌های ولگرد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه ارایه دهد تا در آنجا تصمیمات لازم برای بهتر انجام شدن آیین نامه های مربوطه با این موضوع اتخاذ شود و همچنین دستگاه‌های مربوطه نیز باید در این راستا آموزش‌های لازم به مردم را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "محمدجواد فدایی" عصر امروز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کرمان گفت: متاسفانه شاهد هستیم بعضی از معضلاتی که در جامعه وجود دارد، به دلیل اجرایی نکردن دستورالعمل‌ها و قانون‌هاست که در مورد مشکلات ناشی از سگ‌های بلاصاحب در شهر کرمان نیز آیین‌نامه وجود دارد اما اجرایی نمی‌شود.

وی با تاکید برآنکه سازمان‌ها برای توزیع اعتبارات اولویت‌بندی داشته باشند و سلامت مردم را باید در اولویت اول کاری خود قرار دهند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کارهای پژوهشی در زمینه عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در حال انجام دارد و این موضوع نیز نافی وظایف دانشگاه علوم پزشکی نیست.

استاندار کرمان ادامه داد: حوزه معاونت عمرانی استانداری گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص سگ‌های ولگرد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه ارایه دهد تا در آنجا تصمیمات لازم برای بهتر انجام شدن آیین نامه های مربوطه با این موضوع اتخاذ شود و همچنین دستگاه‌های مربوطه نیز باید در این راستا آموزش‌های لازم به مردم را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر "حمیدرضا رشیدی نژاد" رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: از سال ۹۳ تا سال ۹۸ چندین کارگروه سلامت امنیت غذایی در زمینه سگ‌های ولگرد تشکیل دادیم که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی می تواند به لحاظ علمی بحث عقیم‌سازی به این موضوع ورود پیدا کند ضمن آنکه اعلام آمادگی می کنیم کمک‌های بین بخشی به سایر دستگاه‌های مربوطه را نیز انجام دهیم.

وی با بیان این مطلب که باوجود آنکه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط درگیر این موضوع شده‌اند اما به نتیجه‌ای مورد نظر نرسیده است، اظهار کرد: درست است که هزینه‌های عقیم‌سازی سگ های ولگرد سرسام آور است اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که هر حیوان گزیدگی حدود ۲۰۰ دلار هزینه به بدنه بهداشت و درمان جامعه وارد خواهد کرد.

براساس این گزارش مهدی نکویی معاون خدمات شهری شهرداری کرمان نیز در این جلسه گفت: ۲ هزار سگ بلاصاحب تاکنون در شهر کرمان جمع‌آوری شده است اما نگهداری این سگ‌ها مسئله است.

به گزارش ایسنا، با وجود آنکه حدود ۸ هزار سگ بلاصاحب در سطح شهر کرمان وجود دارد که برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب طرحی تصویب شده بود، اما متاسفانه اعتباری به آن تزریق نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سگ ولگرد استاندار كرمان استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان دانشگاه علوم پزشکی دستگاه های مربوطه سگ های ولگرد شدن آیین نامه عقیم سازی دستگاه ها کرمان نیز شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس

یونس طرهانی معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران برای کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف محکومان زندانی که طولانی مدت در حبس به سر می‌برند، یک زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس با صدور حکم اعسار مطلق آزاد شد.

طرهانی اظهار داشت: در ارتباط ویدئو کنفرانس با یک زندانی، که به اتهام ایراد ضرب و جرح به پنج سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود و از سال ۸۸ به علت عدم رضایت شکات و مراجعه آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برد موجب صدور دستورات لازم برای تعیین تکلیف وی و صدور حکم قضائی در شعبه مربوطه شد.

معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران افزود: با توجه به اینکه محکوم علیه حبس خود را به اتمام رسانده بود و قریب ۱۰ سال پس از اتمام محکومیت، صرفاً به دلیل عدم توان مالی برای پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد و هیچ اقدامی نیز توسط شکات صورت نگرفته و حتی طی این مدت از یک روز مرخصی نیز استفاده نکرده بود، پرونده وی در راستای اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضائی مورد بررسی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص آزادی زندانی تصریح کرد: با هماهنگی بین مرجع قضائی مربوطه و دادسرای مجری حکم، زندانی پس از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس، با صدور حکم اعسار مطلق، از زندان آزاد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • شرایط صدور دستور موقت
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد