Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «روساریو موریو» معاون رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه، در پیامی با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اعلام کرد، سفارت ایران چهل و یک سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن خواهد گرفت. ما و جامعه جهانی که خواهان صلح با عزت هستیم، این روز را با پیروزی جشن می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این پیام معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه به ایران در حالی منتشر شده است که مقام‌های دو کشور، پیشتر بارها نسبت به گسترش روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف تمایل خود را نشان داده‌اند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و انقلاب سندینیستا در نیکاراگوئه در سال ۱۹۷۹، روابط بسیار نزدیکی میان هر دو جمهوری حاکم شد.
دو کشور همچنین بر توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف همچون انرژی، حمل‌ونقل و پروژه‌های پتروشیمی تاکید دارند.

نیکاراگوئه همانند کشورهای چپ‌گرای آمریکای لاتین دهه‌هاست با فشارهای خصمانه آمریکا روبرو بوده است. واشنگتن سالهاست به دنبال کنار زدن دانیل اورتگا رئیس جمهوری نیکاراگوئه از قدرت بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رئیس جمهوری نیکاراگوئه پیروزی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا

پرچم ایران در تجمع حمایت از فلسطین در دانشگاه دولتی ارواین کالیفرنیا به اهتراز درآمد. این تصویر را خبرگزاری آمریکایی Getty Images به اشتراک گذاشته است.

دیگر خبرها

  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم