Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@20:22:31 GMT

چین درباره محدودیت‌های تجاری هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۷۹۱۴۷

آفتاب‌‌نیوز :

چین در حالی نسبت به محدودیتهای تجاری هشدار داده که جهان از شیوع این ویروس که صدها نفر را در سرزمین اصلی چین به کشتن داده، در ابهام فرو رفته است.

چین در نشست سازمان جهانی تجارت (WTO) درباره محدودیت‌های تجاری هشدار داد و خاطرنشان کرد این کشور مشارکت بالایی در رشد و تولید اقتصادی جهانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیک پارکر، نایب رییس شورای تجاری آمریکا-چین در این باره گفت: بسیاری از شرکتها برای این سطح از رویداد آماده نبودند و واقعا درباره این که تعطیلی بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید چین اتفاقی بود که باید برای آن آماده می‌شدند، فکر نکرده بودند.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه اظهار کرد شیوع ویروس کرونا احتمالا پیامدهایی روی اقتصاد این کشور خواهد داشت. برخی از ابهامات در خصوص تجارت اخیرا رفع شده اند اما ریسک‌های متوجه چشم‌انداز اقتصادی به قوت خود باقی مانده‌اند. ما از نزدیک این اپیدمی را زیر نظر داریم که ممکن است به سرایت اختلالات چین با باقی اقتصاد جهان منتهی شود.

شیوع این ویروس در طول تعطیلات سال نوی چینی که اکثر شرکتها و کارخانه‌ها به مدت یک هفته تعطیل بودند آغاز شد اما به دلیل ماندن کارگران در خانه ازسرگیری روند تولید در چین آهسته مانده است.

دولت چین سه شنبه هفته جاری تایید کرد که شیوع این ویروس ممکن است به پایبندی این کشور به توافق تجاری با آمریکا و تعهدات خریدش تاثیر بگذارد.

کمیته چشم انداز وزارت کشاورزی و امور روستایی چین اعلام کرد چین ممکن است اجرای توافق خرید محصولات کشاورزی آمریکایی را به تاخیر بیاندازد اما به تعهداتش برای خرید حداکثر ۵۰ میلیارد دلار کالای کشاورزی در مدت یک سال عمل خواهد کرد.

آمریکا درباره واردات کالاهای چینی دستور قرنطینه صادر نکرده است با این حال ورود خارجیان از چین به آمریکا همچنان ممنوع است.

به گفته پارکر، این ویروس روی جابجایی کالاها در بنادر چین تاثیر گذاشته و استانهای این کشور نقاط بازرسی در مرزهای خود ایجاد کرده و رانندگان را مورد بازرسی قرار داده و در برخی از موارد به مدت دو هفته قرنطینه کرده‌اند. عرضه مواد غذایی و دارویی معمولا به تاخیر نمی‌افتد اما محصولات صنعتی ممکن است در برخی از نقاط بازرسی متوقف شده و صادرات آنها به خارج با تاخیر صورت بگیرد.

بر اساس گزارش پولیتیکو، برآوردهای مختلفی درباره تاثیر این ویروس روی اقتصاد چین انجام می‌شود. نیکلاس لاردی از موسسه امور اقتصاد بین‌الملل پترسون اظهار کرد: رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه نخست ممکن است به چهار درصد نزول کند اما اگر شمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا کاهش پیدا کند، تاثیر این اپیدمی روی نرخ رشد سالانه این کشور کوچکتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چین کرونا تجاری هشدار شیوع این ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی

مرکز مدیریت راههای کشور از یکطرفه شدن محور هراز و جاده چالوس تا اطلاع بعدی خبر داد و اعلام کرد: در جاده‌های ۱۱ استان کشور باران می‌بارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرکز مدیریت راههای کشور سازمان راهداری اعلام کرد: تردد وسایل نقلیه از آزادراه تهران - شمال، محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) محور هراز مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

در زمان حاضر محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) محدوده انارک و حدفاصل هزارچم تا هریجان، محور هراز مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل کهرود تا بایجان و حدفاصل وانا تا رینه، محور فیروزکوه مسیر (شمال به جنوب) محدوده های دماوند و چناران،‌ آزادراه رشت – قزوین حدفاصل پارک جنگلی سراوان تا امامزاده هاشم و محدوده های ورودی شهر رودبار و شیرین‌سو و آزادراه پردیس – تهران و محور قدیم بومهن – تهران محدوده های کمرد و جاجرود ترافیک سنگین است.

آزادراه تهران – شمال و محور چالوس دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

همچنین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل کردان تا گلشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک - ترافیک سنگین، در آزادراه قم – تهران محدوده قیصرآباد و حدفاصل بهشت زهرا تا میدان جهاد و آزادراه ساوه – تهران محدوده نسیم شهر ترافیک نیمه‌سنگین است.

مرکز مدیریت راههای کشور از بارش باران در برخی محورهای استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، ایلام، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، مازندران، مرکزی و همدان خبر داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی راه‌هایی کشور امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت/ کدام محورها مسدود است؟
  • (ویدئو) وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور