Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سعید ممبینی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از اسامی شرکت‌های صلاحیت دار آسانسور استان در قالب طرح ساماندهی که به مناسبت دهه فجر در اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، اظهارداشت: قانون نظام صنفی یکی از شفاف‌ترین قوانین کشور است و بر اساس آن هر فردی که قصد انجام کسب و کاری را دارد باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در زمانی که متقاضی برای اخذ مجوز مراجعه می‌کند طبیعی است که متناسب با شرایط هر فعالیت و کسب و کاری، فرآیندهای پیش بینی شده‌ای را طی کند.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه در همین راستا نیز برخی کسب و کارها نیاز به دریافت تاییدیه از سوی اداره استاندارد هستند، افزود: به عنوان مثال لازمه فعالیت در حوزه آسانسور دریافت صلاحیت فنی است تا بتواند به عنوان یک متخصص در این حوزه کار کند.

ممبینی تصریح کرد: اما این درحالی است که فعالیت در حوزه آسانسور طی سال‌های گذشته بنا به دلایل مختلف، کمتر مورد توجه قرار گرفته که شاید دلیل آن این است که پیش از این نصب آسانسور به صورت یکجا و در قالب‌های آماده انجام می‌شد و کنترل جدی برای آن وجود نداشت.

وی تصریح کرد: اما بعد از بحث تحریم‌ها و حوادث حوزه آسانسور که در جامعه رشد پیدا کرد، شاهد ایجاد مشکلاتی برای شهروندان بودیم.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه تشکیل یک صنف قانونی مستلزم عضویت ۱۵۰ واحد صنفی است، گفت: برابر قانون اگر اعضای یک صنف به حدنصاب نرسد، این واحدها باید در قالب اتحادیه‌های همگن فعالیت می کردند.

ممبینی ادامه داد: اما موضوع آسانسور همگام با موضوع مواد غذایی با جان و سلامت مردم ارتباط دارد به همین دلیل ضرورت ساماندهی فعلان این حوزه احساس می شود.

بر اساس بررسی صورت گرفته در نیمه نخست امسال توسط اتحادیه استانی آسانسور در خوزستان، گواهی استاندارد ۷۰ درصد از آسانسورهای موجود در ساختمان‌های استان به روز نیست.

برچسب‌ها اتاق اصناف ایران دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق اصناف ایران دهه فجر اتاق اصناف ایران دهه فجر رئیس اتاق اصناف ایران حوزه آسانسور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۷۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود

 پیمان جبلی رئیس صدا و سیما در آخرین شب ضبط برنامه تلویزیونی «برمودا» شبکه نسیم با میزبانی از امیر دریادار سیاری، در جمع عوامل این برنامه حضور یافت و با بیان اینکه این برنامه با پشتیبانی یک اتاق فکر قوی طراحی شده است، گفت: برمودا در زیست‌بوم رسانه‌ای متنوع و رقابتی کنونی توانسته توفیق بزرگی را رقم بزند و تبدیل به اعتبار، نماد و یکی از ویژندهای سیما و شبکه نسیم شود.

وی افزود: موفقیت برنامه، مسئولیت تیم تولید را سنگین‌تر می‌کند تا در فصل‌های بعد به توقعات و انتظارات مخاطبانش که بالاتر رفته، پاسخ دهند و با ریل‌گذاری درستی که انجام شده، محتوای مدنظر را به افکار عمومی منتقل کنند.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه برمودا، قابلیت ساخت فصل‌های متعددی خواهد داشت که با اتکا به اتاق فکری قوی می‌تواند بدرخشد، گفت: این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که برنامه نباید روی دور تکرار بیفتد و این رویش و زایش باید تداوم داشته باشد.

وی تحول رویکردی و بسط دامنه ساز و کارهای تولیدی مبتنی بر راهبردهای دوره جدید مدیریتی را ازجمله ویژگی‌های ساخت این مجموعه برشمرد و با تأکید بر محوریت محتوا در شاکله برنامه‌هایی چون برمودا، تصریح کرد که تحول محتوایی غایت همه تحول‌هاست و ضرورت دارد دست‌اندرکاران این برنامه و برنامه‌های مشابه آن به این موضوع توجه خاص داشته باشند و بدان اهتمام ورزند.

جبلی در خاتمه افزود:  باید از ظرفیت‌های به‌وجودآمده به موقع و بجا استفاده کرد و برمودا را که  روی‌هم‌رفته کار خوبی است، در مسیر پیشرفت یاری کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا