Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@06:20:33 GMT

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۰۴۳۲

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۲۳بهمن‌ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام،  شکرالله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: ایلام با نرخ بیکاری ۸.۱ پس از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سمنان در رتبه چهارم کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حالی که پاییز ۹۷ نرخ بیکاری استان ۱۰.۸ درصد بود، طی چندماه گذشته این میزان ۲.۷ دهم درصد کاهش یافت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: استان ایلام که در قبل از دولت تدبیر و امید با نرخ بیکاری بالای ۱۷ درصد در رتبه‌های اول کشور قرار داشت امروز در رتبه ۲۸ بیکاری کشور قرار دارد.

۵۱ درصد از جمعیت ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

سهیلا ملکشاهی مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: در حال حاضر ۲۹۷ هزار از جمعیت ایلام معادل ۵۱ درصد کل جمعیت استان، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: تامین اجتماعی ایلام با ۹ شعبه اصلی، سه شعبه اقماری و یک کارگزاری در سطح استان به بیش از ۲۹۷ هزار از مردم استان خدمت رسانی می‌کند.

دستگیری شکارچی غیرمجاز در بدره


سرهنگ عزت‌الله متین‌فر فرمانده انتظامی بدره گفت: در راستای برخورد با شکارچیان غیر مجاز، پس از هماهنگی با مرجع قضایی ماموران انتظامی پاسگاه دوستان یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی اولیه از این خودرو، لاشه ۳ گراز وحشی و ۲ جوجه تیغی به صورت تکه تکه شده کشف شد.

آرای مردم ایلام در ۵۵۴ شعبه اخذ می‌شود

یوسف امیدی رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت: ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران فرآیند اخذ رای از واجدان شرایط را انجام می‌دهند.

وی افزود: از این تعداد شعب اخذ رای ۳۴۷ شعبه متعلق به حوزه انتخابیه شمال استان شامل ۲۳۸ شعبه ثابت و ۱۰۹ شعبه سیار است.

رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان با بیان اینکه افزون بر ۲ هزار نفر ناظر روند نظارت بر انتخابات استان را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه دهلران هم ۲۰۷ شعبه شامل ۱۴۳ شعبه ثابت و ۶۴ شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم دایر می‌شود.

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام خراسان رضوی خراسان جنوبی دولت تدبیر و امید نظارت بر انتخابات استان تامین اجتماعی حوزه انتخابیه استان ایلام شعبه ثابت نرخ بیکاری ایلام گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح یکشنبه در نخستین نشست ستاد انتخابات استان خراسان رضوی (دور دوم) اظهار کرد: هیأت اجرایی و نظارت آمادگی کامل را برای مرحله دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت دارند.

فرماندار مشهد در خصوص کسانی که می‌توانند در این مرحله رأی دهند، گفت: در دور دوم کسانی می‌توانند رأی دهند که در مرحله اول در حوزه مشهد رأی دادند و یا در دوره قبل در هیچ شعبه‌ای رأی ندادند و یا رأی اولی‌هایی که در این بازه زمانی به سن قانونی رسیده‌اند می‌توانند رأی دهند.

وی با بیان اینکه هر شعبه سیار در طول روز حداکثر می‌تواند ۱۴ الی ۱۵ محل را رأی بگیرد، افزود: مد نظر ما این است شعبه‌های سیار به مناطقی که جمعیت بیشتری دارد بروند.

داوری تاکید کرد: تمام تلاش هیأت اجرایی این است که بتوانند انتخابات سالم، باشکوه و با مشارکت بالا برگزار کنند و صبح جمعه از ساعت ۵ صبح در شعب اخذ رأی حضور خواهند داشت و ساعت ۸ شروع به رأی گیری خواهند کرد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در مرحله اول ۱۸۱۰ شعبه اخذ رأی داشتیم افزود: در این مرحله شعبی که نزدیک یکدیگر بوده‌اند و مشارکت آنها پایین‌تر بوده است ادغام کردیم و تعداد شعب در این مرحله به ۱۰۲۰ شعبه در مشهد کاهش یافته است.

وی گفت: در مرحله قبل تخلفاتی اعلام نشده است و نسبت به کسانی که اعتراض داشتند و این اعتراضات با گفت‌وگو حل شده و منجر به تشکیل پرونده نشده است.

داوری بیان کرد: در مرحله اول حدود ۷ درصد افزایش مشارکت داشتیم و ۱۷ درصد افزایش تعرفه داشته‌ایم که نشان دهنده افزایش تعداد واجدین شرایطمان بوده است.

فرماندار مشهد گفت: در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۴ درصد مشارکت داشته‌ایم و این دوره ۴۰.۱۷ درصد، مشارکت داشته‌ایم.

وی در خصوص دلایل مشارکت بیشتر مردم بیان کرد: اول اینکه مردم بیشتر پای کار آمدند، همچنین در حوزه مشهد میزان رقابت بالا بود و ۴۸۹ نامزد انتخابات بودند، شعب اخذ رأی را ۲۰ درصد افزایش دادیم و تبلیغات خوبی برای جانشانی شعب اخذ رأی کرده بودیم.

داوری ادامه داد: بومی سازی شعبه اخذ رأی و مردمی سازی کردیم و این اعتماد مردم را بیشتر کرده بود.

فرماندار مشهد گفت: خیابان انتخاب را ایجاد کردیم و این طرح ما کشوری شد و از شهرداران کمک گرفتیم و همه اینها باعث شد که مشارکت مردم و اعتماد مردم بیشتر باشد.

کد خبر 6096993

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است