Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل از افزایش ۳۵درصدی صادرات و واردات کالا و جابه‌جایی بیش از ۲۵۰هزار تن محصولات کشاورزی از گمرک بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو در در جلسه مدیریت اقتصاد مقاومتی و اشتغال شهرستان بیله سوار با اشاره به افزایش ۳۵درصدی صادرات و واردات کالا از گمرک بیله سوار اظهار کرد: در ده ماه گذشته بیش از ۲۵۰هزار تن کالا و محصولات کشاورزی از منطقه بیله سوار جابه‌جا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اردبیل در تولید خوشه محصولات پلاستیک کارهای خوبی انجام داده گفت: صادرات محصولات پلاستیکی در رونق گمرک بیله سوار نیز تاثیر گذار است و با راه اندازی صنایع تبدیلی این میزان صادرات افزایش می یابد.

استاندار اردبیل گفت: تبدیل وضعیت کمرگ بیله سوار از اداره به اداره کل امتیاز خوبی برای استان و منطقه بوده،که این اقدام در رونق صادرات، واردات و افزایش نیروی انسانی تاثیر گذار است.

رییس جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آینده شهرستان بیله سوار را درخشان ارزیابی کرد و افزود: بانصب دستگاه ایکس ری که توسط سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل تفاهم نامه امضا شده در امنیت و کنترل کالاهای وارداتی و صادراتی مهم است و تا تابستان سال آینده نیز این سیستم نصب می شود.

بهنام جو در رابطه با توریسم سلامت در منطقه تصریح کرد: بیشترین مسافران کشور آذربایجان از طریق بیله سوار وارد استان اردبیل می‌شوند که در این‌خصوص شبکه بهداشت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان باید برنامه‌ریزی مدون در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی برای مسافران داشته باشند.

آغاز پروژه چهاربانده کردن بیله سوار تا گرمی

استاندار اردبیل از آغاز عملیات اجرایی چهار بانده شدن بیله سوار تا گرمی خبر داد و گفت: این پروژه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ایام دهه فجر از دو طرف آغاز شد.

وی افزود: پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیاء انتخاب شده که قرار است با تعهد این پیمانکار تا پایان دولت با صرف هزینه۲۵۰ میلیارد تومان به پایان برسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: اعتبار لازم برای چهار بانده کردن اردبیل تا بیله سوار در سفر رییس جمهور به استان پیش بینی شده و تا سه سال آینده این پروژه به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: فرمانداران باید در تحصیل اراضی حاشیه جاده با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط تا اول تابستان ۹۹ اقدام کنند. 

بهنام‌جو با اشاره به اینکه اشکالات اعلام شده از سوی شورای نگهبان در خصوص مناطق آزاد برطرف شده افزود: در سال آینده این منطقه به تصویب نهایی می‌رسد و بیله سوار از هر لحاظ اولین شهرستان برخوردار از مزایای منطقه آزاد تجاری خواهد شد.

استاندار اردبیل در رابطه با پایاب سد خدا آفرین نیز گفت: تامین نهایی اعتبار این پروژه انجام شده و بیشترین اراضی در منطقه شهرستان بیله سوار واقع شده است و برای ایجاد اشتغال در شهرستان موثر خواهد بود.

۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در جعفرآباد تولید می‌شود

بهنام جو افزود: بیشترین قسمت از اراضی پایاب خداآفرین به میزان ۲۵ هزار هکتار در شهرستان جعفرآباد واقع شده است و با بهره‌برداری از شبکه پایاب خداآفرین در منطقه جعفرآباد ۴۰۰ هزار تن به محصولات کشاورزی این منطقه افزوده می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتبار سه و نیم میلیارد تومان در جعفرآباد گفت: از سال آینده مدارس این شهرستان تک شیفته می‌شود.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل اقتصاد مقاومتی جو محصولات کشاورزی فارس اردبیل اکبر بهنام جو بیله سوار مغان بیله سوار ایکس ری جاده خداآفرین کشاورزی خاتم الانبیاء پلاستیک شهرستان بیله سوار گمرک بیله سوار محصولات کشاورزی استاندار اردبیل بیله سوار سال آینده بهنام جو هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: در فروردین ماه، ۳۰ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و ۷۷۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی سرخس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۷ درصد و از نظر ارزش ۳۷ درصد افزایش یافته است.   علی‌اکبر کیانی علی آباد افزود: عمده کالا‌های صادراتی مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات پتروشیمی بوده است.   وی ادامه داد: همچنین ترانزیت ورودی از کشور‌های روسیه و آسیای میانه (ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان) به مقاصد هند، چین، پاکستان، امارات با وزن ۸۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.   به گفته او، عمده کالا‌های ترانزیتی حبوبات، گوگرد، مشتقات سوختی بوده که از طریق حمل ریلی و جاده‌ای مبادله شده است.   کیانی اعلام کرد: درمجموع ۱۸۰ هزار تن انواع کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی در فروردین امسال ازگمرک سرخس مبادله شده است.   بزرگترین گمرک و مرز ریلی خاورمیانه با حجم ۸۰ درصد از کل مبادلات و تبادلات کشور، در سرخس واقع شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار