Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، «سعید ابو علی» معاون امور فلسطینی و سرزمین‌های اشغالی دبیرکل اتحادیه عرب افزود: این اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گامی مهم در حمایت از حقوق فلسطینیان در مقابل جنایت‌های رژیم اشغالگر به ویژه احداث شهرک‌های غیر قانونی است.

وی همچنین از جامعه جهانی خواست که ساز و کار پیگرد و تنبیه رژیم اشغالگر و ملزم کردن این رژیم برای تن دادن به قانون بین المللی را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو اسامی ۱۱۲ شرکت که با شهرک‌های صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری روابط تجاری دارند را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: از آنجایی که این شهرک‌ها غیرقانونی است، این گزارش، فعالیت شرکت‌هایی که در این شهرک‌ها فعالیت دارند را قانونی نمی‌داند.

از سوی دیگر، ریاض مالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این اقدام دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: انتشار این فهرست از شرکت‌ها و طرف‌هایی که در شهرک‌های صهیونیستی فعالیت می‌کنند، پیروزی برای قانون بین المللی و تلاش‌های دیپلماتیک است.

در همین ارتباط «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز به این گزارش واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

وی مدعی شد؛ بیانیه دفتر حقوق بشر سازمان ملل و انتشار لیست سیاه شرکت‌ها تسلیم شدن خفت بار به فشارهای کشورها و سازمان‌هایی است که به دنبال آسیب رساندن به اسرائیل هستند.

سکونت یهودیان در شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری پس از اشغال این منطقه توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ رفته رفته آغاز شد و تعداد شهرک نشینان پنج سال بعد، یعنی در سال ۱۹۷۲ میلادی به یک هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

استقرار صهیونیستها در اراضی اشغالی فلسطین پس از آن و در طول سالهای متمادی ادامه داشت و طبق آخرین گزارش در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۳۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست در کرانه باختری و قدس شرقی سکونت داده شده‌اند.

اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد مصوبه در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) است.

این قطعنامه ضمن غیر قانونی خواندن شهرک سازی در اراضی فلسطینی‌ها از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک سازی را متوقف کند.

با وجود قطعنامه‌های مصوب شورای امنیت سازمان ملل برای توقف شهرک سازی‌ها در کرانه باختری، همچنان سیاست اشغالگری صهیونیست‌ها ادامه دارد. تا جایی که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان کمپین انتخابات پارلمانی وعده الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را داده بود.

برچسب‌ها اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی فلسطین اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی فلسطین دفتر حقوق بشر سازمان ملل حقوق بشر سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی کرانه باختری اتحادیه عرب شهرک سازی شرکت ها شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از پرتاب چند موشک از خاک لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که سه موشک از جنوب لبنان پرتاب شد و شهرک «المطله» (متولا) در منطقه «الجلیل علیا» را هدف قرار داد.

این شبکه مدعی شد که این حمله تلفاتی به همراه نداشته است.

حزب‌الله لبنان صبح امروز نیز از هدف قرار دادن ۲ هدف نظامی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

این در حالی است که خبرنگار النشره در جنوب گزارش داد که «هواپیماهای جنگی اشغالگران شهرک‌های یارون و عدیسه را ​​هدف قرار دادند».

خبرنگار النشره در حاصیبا همچنین گزارش داد بمباران توپخانه رژیم صهیونیستی به «حمی راشیه الفخار الفردیس» منجر به آسیب دیدن بسیاری از خانه‌ها و شکستن شیشه‌های در و پنجره نزدیک محل‌های بمباران شد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو