Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@11:40:27 GMT

مراسم معنوی «اعتکاف» در یزد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۱۰۷۴

مراسم معنوی «اعتکاف» در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از 13 تا 15 رجب در مساجد منتخب استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد 23 بهمن ماه در نخستین جلسه ستاد مردمی مراسم معنوی اعتکاف رجبیه ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22بهمن اظهار کرد: ملت ایران با حضور حماسی خود بار دیگر دلدادگی و پایبندی خود به آرمان‌های امام(ره) و انقلاب را به تصویر کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از 13 تا 15 رجب در مساجد منتخب استان گفت: نقش این اداره کل نقش هدایت کننده و در این ایام با تشکیل ستاد اعتکاف پرشور و پررنگ جهت مشارکت مردمی و زمینه سازی نسل جوان به سوی معنویات دینی و مذهبی تلاش خواهیم کرد.

نجیمی بر لزوم بهره‌گیری از فرصت معنوی اعتکاف در جهت انتقال آموزه‌های دینی، اخلاقی و انقلابی تاکید کرد و افزود: باید تمام مساجد استان که در آن مراسم اعتکاف برگزار می‌شود به تکفیک خواهران، برادران، دانشجویی و دانش آموزی شناسایی و به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به انتخاب استان به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال جاری بیان کرد: باید از ظرفیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان جهت راه‌اندازی کتابخانه با محوریت کتاب‌های دینی، اعتقادی و ... در مساجد میزبان معتکفان بهره برد.

نجیمی بر لزوم توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: باید با دعوت از برخی نویسندگان مطرح استان در مراسم معنوی اعتکاف، با یادآور شدن ضرورت بحث مطالعه به معتکفان آنان را به فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا نماییم.

حجت‌الاسلام کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در جلسه با اشاره به در پیش بودن ایام البیض گفت: مراسم معنوی اعتکاف رجبیه درسال گذشته در 148 مسجد در سطح استان باحضور 12000نفر اعم از خواهر و بردار برگزار شد.

کارگر با تقدیر از زحمات دست اندرکاران مساجد میزبان معتکفان رجبیه اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز جهت برگزاری هر چه بهتر این مراسم همکاری خوبی را با این اداره کل داشته اند.

وی با بیان اینکه نقش اصلی در اعتکاف رجبیه بر دوش مساجد و مجموعه‌های مردمی فعال در این حوزه است افزود: این اداره کل در سازماندهی و هماهنگی برنامه معنوی و مذهبی این مراسمات و همچنین هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه تمام ظرفیت خود را به میدان می‌آورد.

کارگر با اشاره به ثبت نام اعتکاف به صورت اینترنتی در استان گفت: ثبت نام این مراسم معنوی در شهرستان یزد و برخی از شهرستان‌ها به صورت کاملا اینترنتی و در برخی از مساجد روستاها و حاشیه شهرها به صورت حضوری صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: اعتکاف رجبیه مساجد یزد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد کل تبلیغات اسلامی استان یزد مراسم معنوی اعتکاف اعتکاف رجبیه اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به‌مناسبت روز معلم ویژه‌برنامه استاد فلسفه و غرب‌شناس برجسته، دکتر کریم مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود.

در این مراسم از کتابخانه تخصصی فلسفه و غرب‌شناسی به همراه ۲۰ جلد از آثار انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی رونمایی به‌عمل می‌آید.

همچنین طبق برنامه در این مراسم محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

این همایش دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۴۰۳ از ساعت ۹ الی ۱۲ در تالار تمدن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6089680 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود