Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:21:49 GMT

سمینار بدن‌مندی ذهن و فلسفه اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۱۶۳۹

سمینار بدن‌مندی ذهن و فلسفه اسلامی

سمینار بدن‌مندی ذهن و فلسفه اسلامی در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، با تحول علوم شناختی در چند دهه اخیر نگاه‌های متفاوتی پیرامون شناخت ارائه شده‌اند که آن‌ها را به دیدگاه‌های سنتی و جدید می‌توان تقسیم کرد. عموما دیدگاه‌های سنتی غیر بدنمند هستند؛ یعنی بیان می‌کنند مجموعه شناخت بدون در نظر گرفتن بدن قابل ترسیم است و تحلیل داده‌های ذهن یا فیزیکالیست بوده و ذهن انسان را به مثابه یک کامپیوتر می‌داند که ذهن نرم‌افزار آن و مغز سخت‌افزار آن است(محاسباتی) و یا این تحلیل داده توسط مجموعه‌ای از شبکه‌های عصبی منتشر در مغز و سایر اعضا صورت می‌گیرد( اتصال‌گرایی).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آن چه در سایت پژوهشگاه دانش‌های بنیادی آمده، در میان دیدگاه‌های غیر بدنمند دیدگاه دوآلیستیک نیز چه در شرق و چه در غرب وجود دارد که اصولا ذهن را جوهر غیر از جنس بدن می‌دانند که شناخت آن مرتبط با بدن نیست، در مقابل انواع دیدگاه‌های غیربدنمند بالا، دیدگاه بدنمندی نیز وجود دارد که شناخت را محصول ارتباط مغز، بدن و محیط می‌داند و به نقش سراسر بدن در شناخت تاکید دارد. بر هر کدام از دو دیدگاه بالا نقدهایی وارد است، ضمن استفاده از نقاط قوت هر دو دیدگاه و نقد معایب هر دو براساس مبانی ذهن و نفس در فلسفه اسلامی به خصوص حکمت متعالیه به دیدگاه سومی ممکن است برسیم که تاکنون بدان توجه نشده است، اگر آری این چگونه دیدگاهی است و بر چه پایه‌ای از مبانی استوار شده است؟

در این سمینار، که قرار است ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ روز ۲۷ بهمن برگزار شود، دکتر محمودرضا قاسمی از دانشگاه علم‌وصنعت سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه دانش های بنیادی فلسفه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه کارشناس در مورد قضاوت بنیادی فر در بازی نساجی و پرسپولیس

نوذر رودنیل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه اخراج سروش رفیعی از سوی موعود بنیادی‌فر داور بازی نساجی و پرسپولیس درست بود، اظهار کرد: داور بازی دو اخطار به هافبک پرسپولیس داد که هر دو مورد تصمیم درستی گرفت. در نیمه اول خطایی که رفیعی مرتکب شد جریمه‌ای برابر با کارت زرد داشت. در نیمه دوم نیز این بازیکن با بی‌پروایی مانع از حمله مؤثر تیم نساجی شد و بنیادی‌فر به درستی برای دومین بار به رفیعی کارت زرد داد.

وی همچنین در خصوص اینکه ایا عبدالکریم حسن مرتکب خطا روی محمد رضا آزادی در محوطه جریمه شد یا خیر گفت: اصلا خطایی رخ نداد و تصمیم داور درست بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقد شهید مطهری به نسبیت اخلاقی علامه طباطبایی
  • نقد شهید مطهری به نسبیت اخلاقی علامه طباطبایی / از نظر مطهری دیدگاه علامه سر از نسبیت در می‌آورد و حد یقفی نخواهد داشت
  • قلعه‌نویی به دلیل مشغله کاری، سمینار AFC را از دست داد
  • سمینار بررسی عملکرد مربیان و مدیران جام ملت‌ها برگزار شد
  • فلسفه حضور استادان حوزه در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی است
  • برپایی همایش واقع‌گروی معرفتی در فلسفه اسلامی و چالش‌های پیش‌رو
  • دیدگاه کارشناس در مورد قضاوت بنیادی فر در بازی نساجی و پرسپولیس
  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • بیانیه‌های سریالی سپاهان علیه پرسپولیس با یک محتوا | آفرین؛ چه دیدگاه جالبی!