Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حسین صادقی روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: تیم رصد و پایش پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سمنان با هوشیاری کامل و با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، کانالی را در شبکه‌ اجتماعی تلگرام شناسایی کرد که با انتشار مطالبی خلاف واقع، سعی در تخریب مسوولان استان داشت، با توجه به اهمیت موضوع پس از بررسی‌های کارشناسانه و با هماهنگی مقام‌قضائی، پرونده مقدماتی تشکیل و رسیدگی آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا سمنان با بررسی کانال تلگرامی پی بردند کانال مربوطه ۸۰۰ عضو و یک ادمین اصلی داشت که مبادرت به انتشار مطالب توهین‌آمیز و خلاف واقع علیه برخی مسوولان استانی می‌ کرد.

صادقی یادآور شد: همزمان با بررسی و تحلیل اطلاعاتی کانال مربوطه توسط کارشناسان این پلیس، گزارش‌هایی از سایر ادارات دولتی مبنی بر انتشار مطالب خلاف واقع توسط کانال مذکور به این پلیس ، باعث حساسیت بیشتر موضوع شد.

وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، مدیرکانال را شناسایی و در نهایت طی یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری دستگیر و به همراه ادله دیجیتال مجرمانه به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل شد .

وی اضافه کرد: متهم دستگیر شده با توجه به شواهد و مدارک موجود ضمن اعتراف به بزه ارتکابی خود ،در خصوص مطالب منتشره در کانال اظهار داشت، شخصا اقدام به انتشار مطالب کرده است.

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: انتشار اکاذیب و مطالب خلاف واقع  در  فضای مجازی جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد و تیم رصد و پایش پلیس فتا در تمام طول سال، مقتدرانه در برابر مجرمان سایبری ایستاده و با اشرافیت کامل به صورت شبانه روز، اقدام به رصد فضای مجازی برای برقراری امنیت سایبری کابران خواهد کرد.

براساس ماده۷۴۶ قانون مجازات اسلامی هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشرکند  یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان سمنان حبس شبکه اجتماعی فتا فضای مجازی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مسوولان استان انتشار مطالب استان سمنان خلاف واقع پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

به گزارش بی بی سی، وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • سارق سیم و کابل برق در سمنان دستگیر شد