Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در خصوص وضعیت ابنیه تاریخی و فرهنگی گیلان در پی بارش برف، گفت: تاکنون گزارشی از تخریب ابنیه تاریخی در رودبار، آستانه اشرفیه، تالش، صومعه سرا، آستارا، ماسال، ماسوله در پی بارش برف گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در رودسر دو مورد تخریب گزارش شده که در داخل بافت ثبتی نبوده است، افزود: در شهرستان رضوانشهر بنای سردار مقتدر در ارتفاعات رینه حدود ۳۰ درصد تخریب شده است.

امیر انتخابی تصریح کرد: طبق آخرین گزارش از سرپرست موزه میراث روستایی سراوان، بر اثر بارش برف بیش از ۷۰ درصد فضا‌های جانبی مساکن موزه میراث روستایی شامل سقف طویله‌ها و تلمبار‌ها تخریب شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از ابنیه و آثار تاریخی در مناطق کوهستانی و صعب العبور است، متعاقبا اطلاع رسانی دقیق‌تری از تخریب آثار تاریخی صورت می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بیان کرد: میراث فرهنگی بخش هزینه‌بر دولت است و حتما باید برای مرمت سالیانه ابنیه اعتبار در نظر گرفته شود، اقلیم گیلان، رطوبت و تخریب آثار تاریخی و فرهنگی، هزینه‌ها و نگهداشت را چند برابر کرده است.

انتهای پیام/آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی موزه موزه میراث روستایی میراث فرهنگی فرهنگی گیلان آثار تاریخی بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد

بازدیدکنندگان برای بازدید از موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران می‌توانند از امروز به شکل اینترنتی بلیت موزه‌ها را تهیه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اعلام کرد:  با توجه به استقبال و حضور پرشمار گردشگران از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، به ویژه در ایام آخر هفته و تعطیلات رسمی با هدف تسهیل تهیه بلیت، گردشگران می‌توانند از طریق سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های آپ، تاپ، تفریحاتی و علاءالدین تراول اقدام به خرید اینترنتی بلیت موزه‌ها کنند. 

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلمان و استادان دانشگاه

بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه  در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفت تا دیگر صف‌های طولانی شکل نگیرد.

یکی از ویژگی‌های خرید بلیت به شکل اینترنتی اطلاع از تعطیلی موزه‌ها هنگام خرید است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی