Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، دکتر خداداد غریب پور در نشست بررسی پروژه تدوین استراتژی ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو در استراتژی جدید خود همچون گذشته، احداث کننده کارخانه نخواهد بود و نقش تسهیل گر، بسترساز و هدایتگر در کنار بخش خصوصی خواهد داشت.

وی ادامه داد: نگاهمان در ایمیدرو، ملی بوده و هدف این است تا اکتشاف، آموزش، پژوهش، فناوری و زیربناها را توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه و افزایش صادرات، پاسخ تحریم ها

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به پیش بینی افتتاح 3.5 میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان امسال، تصریح کرد: طرح ها در شرایطی به بهره برداری می رسد که کشور تحت تحریم های شدید آمریکا قرار دارد. از جمله طرح های افتتاح شده و قابل افتتاح تا پایان امسال، آلومینیوم جنوب، آلومینای جاجرم، گندله سازی گروه توسعه ملی، اسلکه شماره 5 بندر پارسیان و ... است.

وی ادامه داد: فولاد و مس تحریم شد اما صادرات این محصولات افزایش یافت. الکترود گرافیتی با تحریم مواجه شد، واردات این محصول را افزایش دادیم و طرح احداث کارخانه آن نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

غریب پور با بیان اینکه ایمیدرو چشم انداز دارد و دارای چراغ راه است، گفت: در این مسیر، انعقاد تفاهم نامه ها در صورت تبدیل شدن به قرارداد، انجام می شود و همه تعهدات اعلام شده، عملی می شود.

افزایش هم آفرینی با نهادها در استراتژی جدید

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به استراتژی در حال تدوین ایمیدرو، اظهار داشت: از جمله تاکیدات ما در تدوین استراتژی، لحاظ شدن همکاری های بین بخشی و هم آفرینی با سایر نهاد ها نظیر دانشگاه ها، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، سازمان محیط زیست، سازمان انرژی اتمی، انجمن ها و تشکل ها و غیره است.

وی افزود: موضوع دیگر، تاکید بر درج موضوع تعیین صلاحیت حرفه ای مدیران شرکت های بزرگ توسط ایمیدرو و اجرای سیاست های توسعه ای سازمان مذکور توسط این شرکت ها برای بسترسازی جهت توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است.

غریب پور خاطرنشان کرد: ایمیدرو مشکل منابع ندارد و براساس ماده 35 قانون معادن، درآمد حاصل از استخراج و فروش کافی است و با آن، تعهدات خود را انجام می دهد.

وی افزود: سهم ایمیدرو در شرکت های فولاد مبارکه و ملی صنایع مس، برای ایجاد بسترسازی بخش معدن و صنایع معدنی است.

افزایش نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: میزان ذخایر نفت در مقایسه با ذخایر فراوان معدن زیاد نیست و با توجه به وجود مزیت ها و توانمندی های کشور از نظر نیروی انسانی و موقعیت استراتژیک، نقش بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد پررنگ تر خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی بیش از 20 درصد سهم دارد و حدود 40 تا 50 درصد ثبات ارزی کشور در این حوزه رقم می خورد.

اجرای 58 درصد نقشه راه معدن و صنایع معدنی

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه جلسات پایش ایمیدرو به اجرای طرح ها در زمان مناسب کمک می کند، گفت: تاکنون، حدود 58 درصد نقشه راه معدن و صنایع معدنی در ایمیدرو اجرایی شده است.

وی ادامه داد: شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی نظیر فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و صنایع ملی مس، توسعه خود را با افزایش سرمایه انجام می دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات توسعه صنایع معدنی ایمیدرو رئیس هیات عامل ایمیدرو بخش معدن و صنایع معدنی معدن و صنایع معدنی استراتژی جدید تا پایان امسال غریب پور شرکت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید هدایت عصر روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها، گفت: فعال شدن بازارچه‌ها به ویژه بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی مشوق‌های اقتصادی را از مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه ذکر کرد و گفت: زیرساخت‌ها بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

هدایت بیان داشت: فعال شدن بازارچه فراهم کننده رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

وی گفت: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است و می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان بسترساز رشد اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در راستا مجموعه وزارت کشور همه تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 6088137

دیگر خبرها

  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد