Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:29:50 GMT

پایان فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۲۰۹۹

پایان فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان

محسن حیدری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمرکز بارش‌های این سامانه بیشتر در ارتفاعات نواحی مرکزی و بخش‌هایی از نیمه شمالی بود به طوریکه در برخی ایستگاه‌های باران‌سنجی زاهدان مانند« الله آباد پبی« ۳۲، « بهارآبادجون آباد» ۳۱ و « خیرآبادبالا» ۲۳ میلی‌متر باران گزارش شد.
وی افزود: «سنیب»خاش که در دومین روز فعالیت سامانه بارشی با ۷۹ میلی‌متر باران رکورد بارش سیستان و بلوچستان بود دیروز و دیشب نیز از فعالیت این سامانه بهره برد و حدود ۱۲ میلی‌متر باران دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به طور کلی بعد از سنیب، بیشترین بارش‌های این سامانه در ایستگاه‌های« درودی نرون» خاش با ۶۴، « الله آباد پبی» زاهدان ۳۲، «توتان» نیکشهر، «بزمان» ایرانشهر و «بهار آباد جون آباد» زاهدان ۳۱، «کوشه» خاش ۳۰.۵ و «تمندان» زاهدان ۲۶.۵ میلی‌متر روی داده است. 
وی ادامه داد: بارش‌ها به صورت پراکنده تا دیشب در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان مانند شرق و جنوب شرق ادامه داشت و در نهایت از نیمه‌های شب گذشته از مرزهای شرقی کشور خارج شد.
حیدری به آخرین وضعیت جوی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: کاهش دما و سرمای شبانه مهمترین پدیده نواحی نیمه شمالی استان است که انتظار می‌رود تا اوایل هفته آینده تداوم داشته باشد.
وی همچنین از پایان وزش بادهای شدید در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت از نیمه‌های شب گذشته وزش بادهای شدید در زاهدان و برخی مناطق نیمه شمالی این استان فروکش کرد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وزش باد متوسط شمالی امروز در نوار شرقی استان جریان خواهد داشت که مهمترین پیامد آن ریزش هوای سرد و کاهش دمای هواست.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بارش باران سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان بارش باران سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان میلی متر باران نیمه شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید

ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه بارشی از امشب، ۱۱ اردیبهشت‌ماه به این استان خبر داد و گفت: این سامانه تا روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در استان فعالیت خواهد داشت.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر گفت: به دلیل شدت بارش‌هایی که این سامانه خواهد داشت هشدار نارنجی هواشناسی به ویژه برای مناطق جنوبی استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه به دو شاخه تقسیم می‌شود، یک قسمت غرب و مرکز استان و بخش دیگر جنوب استان افزود: سامانه مذکور امشب بیشتر به سمت غرب و مرکز استان حرکت می‌کند و فردا، ۱۲ اردیبهشت‌ماه کل استان را دربرخواهد گرفت.

حقیقت تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود شدت بارش‌های این سامانه در مناطق جنوبی استان شدیدتر باشد اما در شمال غرب و شرق خیلی بارش خطرناکی ندارد.

مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه هشدار سطح نارنجی را برای روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه در استان صادر کردیم، افزود: این سامانه همراه با رگبار، رعد و برق و صاعقه خواهد بود و قطعاً آبگرفتگی معابر به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان را خواهیم داشت.

وی در خصوص شیراز نیز گفت: انتظار می‌رود اواخر امشب بارش رگباری و فردا و پس فردا هم بارش به شکل رگباری و نقطه‌ای در شهرستان شیراز صورت گیرد.

حقیقت درباره دمای هوا نیز گفت: این سامانه موجب کاهش ۴ الی ۵ درجه دما خواهد شد اما خیلی برای بخش کشاورزی خطری ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • لرستان بارانی می‌شود
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد