Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:19:13 GMT

سیب‌زمینی‌ها در انبارهای اردبیل پوسیدند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۲۱۵۴

سیب‌زمینی‌ها در انبارهای اردبیل پوسیدند

حسین پیرموذن روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: این محصول به دلیل مشکلات سپرده ارزیروی دست کشاورزان و تجار مانده و نبود ثبات قانون در امر صادرات سبب شده صادرکنندگان و کشاورزان در فروش این محصول متضرر شوند.

وی بیان کرد: جمهوری آذربایجان نیاز اساسی به واردات این محصول دارد ولی تجار و صادرکنندگان از صادرات این محصول به  این کشور  و دیگر کشورها محروم هستند و دولت برای جلوگیری از زیان بیشتر دولت باید مشکلات سپرده ارزی و صادرات آن را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق بازرگانی ،صنایع و کشاورزی اردبیل افزود:استان اردبیل به لحاظ دارا بودن زیرساخت‌های لازم و نزدیکی بیشتر با جمهوری آذربایجان به عنوان مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان انتخاب شده و طرف آذری هم توافق اولیه را قبول کرده است.

وی با بیان اینکه این مرکز اردبیل را از بن‌بست خارج می‌کند،گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک و اتصال خط ریلی بین ایران و آذربایجان نتیجه تمام تلاش‌های مسوولان است که امروز از سوی استاندار اردبیل عملیاتی می‌شود و با تحقق این ۲ طرح شاهد توسعه مراودات اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان خواهیم بود.

پیرموذن ادامه داد: احداث این شهرک صنعتی موجب تحولات عظیمی در حوزه اقتصادی در استان و کشور شده و از طریق این شهرک می‌توان از امتیازات ۲ کشور در بحث رونق اقتصادی و تجاری استفاده کرد.

وی اضافه کرد: با احداث این شهرک همچنین می‌توان صنایع تبدیلی و بسته‌بندی را در این منطقه ایجاد و صادرات محصولات تولیدی استان اردبیل را به کشورهای آسیای میانه و روسیه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام داد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل با تاکید بر اینکه توسعه خطوط ریلی یکی از راه‌های افزایش صادرات و رشد اقتصادی منطقه است، اظهار داشت: احداث پروژه اتصال استان اردبیل به خط ریلی جمهوری آذربایجان موجبات توسعه اقتصادی استان را بیش‌ از پیش فراهم می کند.

پیرموذن افزود: یکی از راه‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات‌محور بوده و باید اقدامات اساسی در این حوزه با ایجاد صنایع تبدیلی مجهز به فناوری‌های نوین صورت بگیرد تا توان رقابت در بازار جهانی ارتقا یابد.

وی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از جمله مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: در حال حاضر پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در کشور به واحدهای تولیدی وضعیت مناسبی ندارد و انتظار است بانک‌ها در این زمینه اهتمام جدی و اساسی داشته و دولت نیز در این زمینه حمایت لازم را داشته باشد.

برچسب‌ها رونق تولید توسعه صادرات اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید توسعه صادرات اردبیل رونق تولید توسعه صادرات اردبیل جمهوری آذربایجان استان اردبیل شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به صادرات ۱۶ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی در سال گذشته کاهش چشمگیری داشت ولی صادرات محصولات پتروشیمی ایران یک میلیون تن افزایش یافت. - اخبار استانها -

مرتضی شاهمیرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه با بیان اینکه صنایع پتروشیمی به‌طور کلی صنعت اول کشور است اظهار داشت: در سال 1401 افزون بر 16 میلیارد دلار ارزآوری این صنعت در صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف بود.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: میزان صادرات محصولات پتروشیمی سال 1402 در حال جمع‌بندی است ولی با اینکه قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی در این سال کاهش چشمگیری داشت ولی خوشبختانه سال قبل بیش از یک میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی ایران بیشتر از سال ماقبل آن بود.

وی با اشاره به توزیع محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست کشور افزایش یافته است گفت: در سال قبل توزیع و عرضه داخلی محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست بیشتر از سال ماقبل آن بود و چون ارز اعتباری به واحدهای پایین دست صنایع پتروشیمی کمک کرد نقدینگی و سرمایه در گردش این واحدها از محل ارز اعتباری تأمین شد و محصولات بیشتری از مجتمع‌های بالادست صنایع پتروشیمی به پایین دست عرضه شد و صنعتگران این حوزه آن را یک انقلاب اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه تلاش و فعالیت سرمایه‌گذاران عرصه صنایع پتروشیمی به‌صورت منظم است.

معاون وزیر نفت بخشی از موانع صنایع پتروشیمی را تأمین منابع مالی دانست و اضافه کرد: بخش دیگری از موانع این صنایع، رفتارهای آمریکا و تحریم‌ها است ولی خوشبختانه طرح‌های پتروشیمی ایران با سرعت در حال اجرا است و صنعت‌گران این حوزه فعالیت خودشان را انجام می‌دهند هر چند زحمت ما را زیاد می‌کند ولی صنعتگر ایرانی مسیر خودشان را برای توسعه پیدا می‌کند.

بازدید از توسعه صنعت لاوان پتروشیمی مهر پترو کیمیا بازدید از سایت شیرین‌سازی پتروشیمی بوشهر، به‌عنوان یکی از پاکترین پالایشگاه‌های کشور از دیگر برنامه‌های معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.

ابر پروژه فاز دوم پتروشیمی بوشهر با مساحت 40 هکتار، شامل واحدهای الفین، اتیلن گلایکول‌ها، پلی اتیلن سنگین، سرویس‌های جانبی و آفسایت در حال اجرا است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات