Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:57:37 GMT

توسعه گمرک اینچه برون به اقتصاد کشور کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۲۲۲۱

توسعه گمرک اینچه برون به اقتصاد کشور کمک می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس با اشاره به ظرفیت های بی نظیر مرزی استان اظهار کرد: گمرک اینچه برون نه تنها برای گلستان که برای رشد تجارت و اقتصاد کشور مفید است و سرمایه گذاری در آن موجب بهبود وضعیت ترانزیت کالا، توسعه صادرات و واردات و افزایش اشتغال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موقعیت جغرافیایی در تجارت به عنوان مزیت نسبی شناخته می شود و باید از آن به درستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کاهش بروکراسی های اداری در افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه موثر است، ادامه داد: با توجه به پیوستن ایران به بلوک اقتصادی اوراسیا و امکان صادرات ۵۰۰ قلم کالا و واردات ۳۸۰ قلم کالا با تعرفه صفر و یا حداقل تعرفه، گلستان می تواند ۹۲ قلم محصول کشاورزی و دیگر تولیدات و نیازهای خود را از این طریق در واردات و صادرات وارد کند.

حق شناس خاطر نشان کرد: تلاش داریم با توجه به ممنوعیت واردات چوب در بنادر دیگر استان های شمالی و همچنین با توجه به ظرفیت گمرک اینچه برون تلاش داریم با راه اندازی بندر خواجه نفس از امکان واردات چوب و دان برای طیور استفاده کنیم.

وی با اشاره به حجم پنج میلیارد تومانی واردات و صادرات در چندین سال پیش از مرز اینچه برون، گفت: در حال حاضر ۱۶۶ میلیون دلار واردات و صادرات از گمرک اینچه برون انجام می شود که باید این رقم افزایش یابد.

استاندار تکمیل خط آهن عریض و نرمال را با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان اقدامی ارزشمند دانست و افزود: پیگیری های لازم در حال انجام است تا ۲۰۰ متر خط عریض در خاک ترکمنستان هرچه سریعتر اجرایی شود.

کد خبر 4851926

منبع: مهر

کلیدواژه: هادی حق شناس استانداری گلستان گمرک اینچه برون دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن انتخابات 98 بارش برف بوشهر انقلاب اسلامی ایران ایلام قزوین شهرکرد انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس بیرجند گرگان ویروس کرونا گمرک اینچه برون واردات و صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

وی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما با توجه به آغاز سال جدید تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

گفتنی است؛ تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

کد خبر 6095892

دیگر خبرها

  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد