Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:58:06 GMT

تهدید به مرگ هنرمند پرتغالی به دلیل خلق یک کاریکاتور

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۲۴۶۵

تهدید به مرگ هنرمند پرتغالی به دلیل خلق یک کاریکاتور

به گزارش خبرنگار مهر، واسکو گارگالو کاریکاتوریست پرتغالی به دلیل خلق یک کارتون در نشریه سابادو علیه جنایات نتانیاهو و رژیم صهیونیستی توسط حزب لیکود تهدید به مرگ شد.

این برای اولین‌بار نیست که یک کاریکاتوریست توسط اسرائیل ترور یا تهدید به مرگ می‌شود.

در سالگرد شهادت ناجی العلی که توسط موساد در لندن به دلیل طرح‌های گزنده‌اش ترور شد، تاکنون هنرمندان کاریکاتوریست دیگری همچون کارلوس لطوف از برزیل، آنتونیو آنتونس از پرتغال و سیدمسعود شجاعی طباطبایی از ایران رسماً تهدید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار جرم واسکو گارگالو این است که در کارتون خود به نتانیاهو اشاره دارد در حالی که تابوتی که پرچم فلسطین روی آن است را در کوره آدم سوزی قرار می‌دهد، تابلوی بالای کوره نشانگر بازداشتگاه آشویتس در لهستان است و اشاره به هولوکاست دارد. هولوکاستی که حتی در صورت اثبات، اسرائیل به سبب آن به جای اینکه از مسبب جنگ جهانی دوم بخشی برای یهودیان بگیرد، با کشتار و آواره کردن مردم فلسطین، این کشور را اشغال می‌کند، کشوری که در طول جنگ جهانی دوم بیطرف بود! و کشور جعلی اسرائیل رسماً در سال ۱۹۴۸ تأسیس می‌شود.

هنرمندان زیادی در عرصه کارتون نسبت به این اتفاق موضع گرفته یا کاریکاتورهایی برای هم‌صنفشان طراحی کرده‌اند، هنرمندانی که حالا خود را واسکو گارگالو می‌نامند.

کد خبر 4851868

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مسعود شجاعی طباطبایی رژیم صهیونیستی حزب لیکود کاریکاتور سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر موسیقی ایرانی جشنواره موسیقی فجر کنسرت موسیقی فیلم سینمایی شبکه یک سیما موسیقی پاپ شبکه پنج سیما کارگردان تئاتر فیلم روز صفر اسکار تهدید به مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس از سوال درباره ستاره های سپاهان عصبانی شد و نشست را ترک کرد

 سرمربی تیم فوتبال سپاهان در حالی که نزدیک به ۱۵ دقیقه در نشست خبری حضور داشت، پس از مطرح شدن سوالی درباره ستاره‌های تیمش اقدام به ترک سالن نشست کرد.

به گزارش ورزش‌سه، سپاهان در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر نسبت به پرسپولیس که فقط به کسب سه امتیاز و رسیدن به صدر جدول فکر می‌کرد، با آرامش بیشتری وارد زمین شد و وقتی سوت پایان به صدا درآمد مورایس به چیزی که در ذهن داشت و تیمش را برای رسیدن به آن آرایش داده بود، دست پیدا کرده بود. 

مورایس در نشست خبری هم پس از صحبت درباره مسایل فنی مسابقه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد، اما در ادامه با سوالی مواجه شد که سبب شد این مربی پرتغالی تازه مشرف شده به دین اسلام از کوره در برود و اقدام به ترک نشست کند. 

سوالی که مورایس را مجاب کرد تا نشست خبری را ترک کند، درباره ستاره‌های تیمش بود و خبرنگار از او پرسید که آیا می‌توان دلیل عدم نتیجه‌گیری سپاهان را خرید ستاره‌های پرشمار و عدم توانایی باشگاه در مدیریت آنها عنوان کرد؟

ترک نشست از سوی مورایس در حالی رخ داده که این مربی پرتغالی معمولا در نشست‌های خبری به سوالات مختلف و حتی بی‌ارتباط با مسابقه پاسخ می‌دهد، اما پس از طرح این سوال تصمیم به ترک سالن خبری گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کرد
  • هدف استعمار فرانو تسلط بر مغز جوانان است
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • بازی بایرن مونیخ 2-2 رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا 2023/24 به روایت کارتون / فیلم
  • اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد
  • وینگر پرتغالی تراکتور: می‌توانستیم استقلال را شکست دهیم
  • مورایس از سوال درباره ستاره های سپاهان عصبانی شد و نشست را ترک کرد
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟