Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح جمهوریخواهان و دموکرات‌ها برای محدود کردن قدرت و اختیارات ترامپ برای اقدام نظامی علیه ایران به زودی در مجلس سنا رای گیری خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آسوشیتدپرس، قطعنامه پیشنهادی جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بر این مساله تاکید می‌کند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید پیش از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران، مجوز لازم را از کنگره کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، 8 سناتور جمهوریخواه به همراه سناتورهای دموکرات خواستار رای گیری درباره این قطعنامه در روز پنجشنبه شده‌اند.

تیم کاین سناتور دموکرات و سایر حامیان این قطعنامه بر این باورند که طرح پیشنهادی به هیچ وجه مربوط به ترامپ یا حتی ریاست جمهوری نیست بلکه تاکیدی بر قدرت و اختیارات کنگره برای اعلان جنگ علیه یک کشور دیگر است.

کاین ضمن رد ادعاهای مطرح شده از سوی ترامپ و حامیانش در این خصوص که "این طرح این سیگنال را برای ایران و سایر دشمنان بالقوه آمریکا ارسال می‌کند که واشنگتن در برابر آنها ضعیف است"، گفت: دقیقا بر عکس این مساله درست است. زمانی که بر اجرای قانون پافشاری می‌کنیم، آن هم در جهانی که نیاز به قوانین بیشتری دارد، و می‌گوییم این تصمیم ساختاری و اساسی است و قوانینی داریم که ملزم به رعایت و اجرای آن هستیم، می‌توانیم بگوییم که این یک تصمیم درست است. این پیام قدرت و اقتدار آمریکا است.

کاین افزود: گرچه ترامپ و سایر روسای جمهور آمریکا باید همواره قدرت و توانایی دفاع از آمریکا را در برابر حملات احتمالی و قریب الوقوع داشته باشند، ولی قدرت و اختیارات اجرایی مربوط به جنگ در آنجا متوقف می‌شود. یک جنگ تهاجمی نیاز به تصویب نهایی از سوی کنگره آمریکا دارد.

این در شرایطی است که ترامپ بار دیگر از سناتورهای جمهوریخواه خواسته است تا از تصویب این طرح خودداری کنند چرا که این طرح به معنای بستن دست رئیس جمهور و ارسال یک پیام ضعف به ایران است.

ترامپ روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: برای امنیت آمریکا این مساله بسیار مهم است که سنای ایالات متحده به قطعنامه اختیارات جنگ با ایران رای مثبت ندهد. در موضوع ایران داریم بسیار خوب عمل می‌کنیم و اکنون وقت ضعف نشان دادن نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قدرت و اختیارات رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو

پایگاه آکسیوس گزارش داده گروهی از اعضای مجلس سنای آمریکا با مقام‌های ارشد دیوان بین‌المللی کیفری دیدار کرده‌اند.   طبق این گزارش سناتورها نگرانی خود را از احتمال صدور قرار بازداشت برای مقام‌های اسرائیل ابراز کرده‌اند. گزارش‌ها طی روزهای گذشته از احتمال صدور قرار بازداشت برای مقام‌های ارشد اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو حکایت داشته است.   پایگاه آکسیوس روز چهارشنبه هم گزارش داده بود اسرائیل به دولت جو بایدن هشدار داده چنانچه دیوان بین‌المللی کیفری اقدام به صدور قرار دستگیری برای سران این رژیم کند اقدامات تلافی‌جویانه‌ای علیه تشکیلات خودگردان اتخاذ خواهد کرد که می‌تواند به سقوط آن منجر شود.   این گزارش‌ها در شرایطی منتشر می‌شوند که برخی گزارش‌های رسانه‌ای طی دو هفته گذشته از آماده شدن دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور قرار بازداشت علیه سران اسرائیل از جمله «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر «یوآو گالانت»، وزیر جنگ و «هرزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم حکایت دارند.   دیوان بین‌المللی کیفری که مستقر در شهر «لاهه» هلند است وظیفه رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت‌های جنگی را به عهده دارد. این دداگاه از سال ۲۰۲۱ در حال تحقیق درباره احتمال وقوع جنایت‌های جنگی توسط ارتش اسرائیل و گروه‌های فلسطینی است. گفته می‌شود «عملیات ۷ اکتبر» (عملیات طوفان‌الاقصی) و جنگ غزه نیز اکنون به دامنه موضوعات مورد تحقیق توسط دیوان بین‌المللی دادگستری اضافه شده است.   چند روز قبل‌ وب‌سایت اسرائیلی والانیوز در گزارشی از «تماس‌های بی‌وقفه» نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت علیه سران رژیم اسرائیل خبر داده بود. با آنکه آمریکا جزو کشورهای امضاکننده اساسنامه رم برای تشکیل دیوان کیفری بین‌المللی نیست اما این دادگاه بابت اثرپذیری از نظرات مقام‌ها در واشنگتن مورد انتقاد قرار گرفته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
  • مرحله دوم واگذاری اختیارات از ستاد به صف در دانشگاه تهران آغاز شد
  • بگویید «کنست آمریکا»!
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد