Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-09@08:04:57 GMT

شورای امنیت خواستار آتش‌بس در لیبی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۲۶۸۳

شورای امنیت سازمان ملل در نشست بامداد روز پنجشنبه خود درباره تحولات لیبی با 14 رای موافق و یک رای ممتنع روسیه، خواستار آتش‌بس در لیبی شد.

اخبار بین الملل- به گزارش الجزیره، در این قطعنامه، به نگرانی شورای امنیت درباره مشارکت فزاینده مزدوران در درگیری لیبی اشاره شده است.

بر اساس این قطعنامه، کمیته تحریم‌ها موظف شد نام افراد و شرکت‌هایی که ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی را نقض می‌کنند تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست،‌ نماینده تونس در شورای امنیت سازمان ملل گفت که از تمام طرف‌های درگیر در لیبی می‌خواهیم تا برای پایان بحران به میز مذاکره بازگردند.

نماینده روسیه نیز در این نشست گفت: «فقط لیبی‌ها هستند که باید درباره کشورشان تصمیم بگیرند و نیازمند موافقت طرف‌های درگیری در لیبی درباره این قطعنامه هستیم.»

تحریم‌ تسلیحاتی لیبی در حالی در این نشست شورای امنیت سازمان ملل مطرح می‌شود که روز چهارشنبه منابع لیبیایی و مصری گفتند که هفته گذشته اولین محموله از سلاح‌هایی که ولی‌عهد سعودی قول آن را داده بود، وارد لیبی شده است.

این منابع به وبگاه العربی الجدید گفتند که این محموله سلاح تحت نظارت مصر وارد مناطق تحت کنترل عناصر « خلیفه حفتر » شده است. سلاح‌هایی که «محمد بن سلمان» پیش از این قول آن را به خلیفه حفتر داده بود.

لیبی از زمان سرنگونی « معمر قذافی » دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

این کشور از بیش از ده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخودارند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تحولات لیبی شورای امنیت سازمان ملل خلیفه حفتر معمر قذافی سازمان ملل شورای امنیت خلیفه حفتر تحولات لیبی شورای امنیت سازمان ملل خلیفه حفتر لیبی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پایش سلامت و کیفیت روغن خوراکی از مبدأ ورودی روغن خام

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مبنی بر ضرورت تامین امنیت غذایی و افزایش دسترسی آحاد جامعه به غذای سالم و با کیفیت و ارزان، موضوع سلامت و کیفیت روغن خوراکی به عنوان یک کالای اساسی در سفره مردم در دستور کار دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی قرار گرفت.

اولین جلسه کمیته فنی بهبود کیفیت و سلامت روغن‌های خوراکی در سال جدید در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار و تمامی اقدامات دستگاه‌های اجرایی ذیربط در زنجیره تولید و عرضه روغن خوراکی به ویژه واردات روغن خام و نگهداری آن در مخازن، تصفیه و پالایش روغن خام و تولید روغن در کارخانه بررسی شد.

در این جلسه  محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد: کیفیت و سلامت روغن خوراکی از مبدا ورودی روغن خام و کشت دانه‌های روغنی در مزرعه تا سفره آحاد جامعه باید به دقت پایش شود که یکی از مهم‌ترین اقدامات، ترخیص روغن خام وارداتی مناسب است.

وزارت بهداشت اعلام کرد که دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به منظور حفظ و ارتقای سلامت مردم، سلامت روغن خوراکی، برنامه آرد و نان کامل، برنامه شیر مدارس و پایش سلامت محصولات کشاورزی و همچنین وظایفی که هر یک از دستگاه های اجرایی ذیربط بر عهده دارند را در سال جاری با جدیت دنبال می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سند امنیت انرژی ایران در شورای عالی امنیت ملی تصویب شد
  • بسیاری ازکشورهای جهان خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند
  • تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه
  • دادگاه لاهه و دوراهی حق‌گرایی و غرب‌گرایی
  • رد ادهاهای رژیم اسرائیل درنامه ایران به شورای امنیت
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • لزوم پایش سلامت و کیفیت روغن خوراکی از مبدأ ورودی روغن خام
  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین