Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای جدید مدعی شد نیرو‌های این کشور در شمال غرب استان ادلب سوریه ۵۵ نفر از سربازان ارتش این کشور را هدف قرار داده و کشته‌اند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از منابع ما در استان ادلب، امروز ۵۵ نفر از سربازان رژیم (سوریه) کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سوریه بیش از یک ماه است عملیات پاکسازی ادلب را از لوث وجود تروریست‌ها آغاز کرده است و دوشنبه گذشته نیرو‌های ترکیه که بدون هماهنگی و اطلاع وارد منطقه عملیاتی شده بودند به اشتباه هدف قرار گرفتند و این ماجرا تنش‌ها میان دمشق و آنکارا را تشدید کرد و سبب شد تا ترکیه دست به عملیات تلافی جویانه بزند و نیرو‌های سوری را در این استان هدف قرار دهد.

ترکیه مخالف عملیات ارتش سوریه در استان ادلب است و ضمن انتقاد از این عملیات اعلام کرده نیرو‌های ترکیه به موجب توافقنامه آدانا در سوریه حضور دارند و در آن کشور باقی خواهند ماند. سوریه حضور نظامی ترکیه در خاک این کشور را به شدت محکوم و اعلام کرده است آنکارا قصد دارد با حضور در خاک سوریه، گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود را در برابر پیشروی ارتش سوریه نجات دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش سوریه ادلب سوریه استان ادلب هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز :

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای که روز جمعه ۳ مه (۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، گفت که فرانسه تخمین می‌زند که ۱۵۰ هزار سرباز روسیه در جریان تهاجم مسکو به اوکراین کشته شده‌اند.

وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه مستقل روسی «نووایا گازتا اروپا» گفت که پاریس، مجموع تلفات روسیه، از جمله مجروحان را ۵۰۰ هزار نفر در این جنگ که اکنون در دومین سال خود قرار دارد، تخمین می‌زند.

سژورن با صحبت در مورد دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا، تأیید کرد که این بودجه می‌تواند برای تأمین مالی دفاع از اوکراین در برابر تهاجم استفاده شود، اما جزئیات بیشتری ارائه نداد

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ماه فوریه گفته بود که ۱۸۰ هزار سرباز روسی در این جنگ کشته شده‌اند.

مسکو در مورد تلفات خود در این جنگ رسما آماری ارائه نمی‌دهد، اما از تصرف صد‌ها کیلومتر مربع از اراضی اوکراین، کشته شدن ۱۱۱ هزار نیروی اوکراینی و نابودی ۲۱ هزار دستگاه خودروی نظامی از آغاز سال جاری خبر داده است.

پس از ماه‌ها، سرانجام ایالات متحده آمریکا در اواخر ماه آوریل بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری (۵۶.۷ میلیارد یورو) به اوکراین را تصویب کرد.

از سرگیری کمک‌های نظامی ایالات متحده به کی‌ف اجازه می‌دهد تا نیرو‌های خود را جمع‌آوری و جبهه را به ویژه در شرق در مناطق چاسیو یار و آودیوکا تثبیت کند.

مشکلات اوکراین با کمبود پدافند هوایی، به روس‌ها فرصت داده است زیرساخت‌های حیاتی، به ویژه شبکه برق و خطوط راه آهن را بمباران کنند.

برخی از تحلیلگران نظامی بر این باورند که روسیه ممکن است در حال آماده‌شدن برای آغاز یک حمله بزرگ جدید در اوکراین باشد.

منبع: دویچه وله

دیگر خبرها

  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه