Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@13:50:32 GMT

صنعت داخلی کاغذ ضعیف است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۳۱۵۸

صنعت داخلی کاغذ ضعیف است

اقتصادآنلاین – سارا محسنی؛ امیر عصاری، مدیرعامل شرکت کاغذ حساس در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: به طور کلی قیمت جهانی کاغذ رشدی را شاهد بوده است که به طبع آن بر قیمت کاغذ در داخل ایران نیز تاثیر می گذارد.

وی افزود: درصد کمی از رشد داخلی صنعت کاغذ در کشور ما به موضوع رشد جهانی مربوط می شود اما مشکلاتی مانند قوانین گمرکی، عدم ثبت سفارش و اجازه ورود کاغذ به شرکت های بازرگانی موجب به هم ریختگی در این صنعت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت کاغذ حساس نمابر مهر در پاسخ به افزایش قیمت کاغذ تصریح کرد: در چند ماه اخیر، دولت ثبت سفارشات را راحت تر انجام می دهد و همین موضوع موجب شده است که کاغذ حرارتی تولید شده توسط این شرکت در چند هفته گذشته 15 تا 20 درصد کاهش قیمت را تجربه کند.  

عصاری با اشاره به این موضوع که واردات کاغذ مشمول ارز 4200 تومانی نمی شود، بیان کرد: یکی از کارهای خوبی که صورت گرفته است، برداشته شدن ارز 4200 تومانی از واردات کاغذ بوده و این امر باعث شده است که رغبت بیشتری برای فعالیت در شرکت های بازرگانی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: اختصاص ارز دولتی به واردات کاغذ موجب موفق عمل نکردن در زمینه واردات شده بود و دلیل این موضوع مشکلاتی مانند سختی تهیه ارز دولتی و زمان بر بودن آن بود اما استفاده از سامانه نیما و اختصاص نیافتن ارز 4200 تومانی به صنعت کاغذ شرایط بهتری را به وجود آورده است.  

وی گفت: عمده کاغذ تحریر کشور ابتدا از هند و سپس از چین وارد می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاغذ قیمت کاغذ صنعت کاغذ ارز 4200 تومانی واردات کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است

تین نیوز

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح قیمت روز انواع خودرو در بازار گفت: عرضه خودرو همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت های پیشین بازگشت. 

وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از  رقم ۶۵ هزار تومان بود. 

موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش چهار تا پنج درصدی را تجربه کرده است. 

وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود. 

قیمت انواع خودرو 

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز  انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژو پارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است: 

۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون 

سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون 

شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده ای ۷۶۰ میلیون تومان 

هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان 

تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان 

تارا دنده ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان 

کوئیک دنده ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند