Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@18:28:39 GMT

رونمایی با عشق تا حوالی مجنون

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۳۱۶۷

رونمایی با عشق تا حوالی مجنون

این اثر شاعر زابلی و ساکن ارومیه، اشعاری در زمینه شعر دفاع مقدس و حس لطیف شاعر درباره مسلمانان و مظلومان اقصی نقاط جهان از غزه تا بوسنی را شامل می‌شود و روز گذشته، چهارشنبه به همت اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی و کتابخانه‌ی مرکزی ارومیه با حضور جمعی از فرهیختگان و شاعران در سالن استاد شهریار این کتابخانه مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«با عشق تا حوالی مجنون» علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس و اشعار آیینی را با عشق به حوالی مجنون می‌کشاند

مجموعه شعر «با عشق تا حوالی مجنون» از سوی انتشارات «یاز» روانه بازار شده‌است تا علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس و اشعار آیینی را با عشق به حوالی مجنون بکشاند.

یکی از منتقدان حاضر در این مراسم ضمن معرفی بخش‌های مهم آن، معتقد است که شعر انقلاب و دفاع مقدس مضامینی چون ایثارگری، فداکاری و وطن‌پرستی را به نمایش می‌گذارد و «آران» نیز در این کتاب با بهره‌گیری از قالب شعر نیمایی و نو سعی کرده‌است با صمیمیت و صداقت تمام دریافت‌های شاعرانه‌ خود را از حوادث جنگ تحمیلی نشان دهد و حس هم‌ذات‌پنداری مخاطب را به سوی خود جلب کند.

سیامک مختاری ادامه داد: در بسیاری از  اشعار کتاب تأثیرپذیری از شاعران بزرگی چون سهراب سپهری و نیما یوشیج مشهود می‌باشد که البته از عاطفه و گیرایی شعر نکاسته است.

«وحید طلعت» از شاعران حاضر در جمع نیز ویژگی‌های این کتاب را چنین توصیف کرد: کتاب در شعریت و فنون ادبی، امضای شخصی شاعر را در خود جای داده‌است؛ یعنی می‌توان به راحتی از میان صدها شعر، شعر آران را بازشناخت و آن را بیرون کشید.

وی در ادامه گفت: تقطیع ابیات نیز به گونه‌ای است که ویژگی‌های عاطفی متن را به خوبی پوشش می‌دهد و بر پیوندی شاعرانه بین شعر نیمایی و شعر سپید ایجاد می‌کند؛ یعنی گاهی شعر از وزن عروضی تبعیت می‌کند و گاهی خودخواسته از آن می‌گریزد.

شاعر این مجموعه که متخلص به «هامون» و متولید ۱۳۲۸ شمسی است تاکنون دو مجموعه شعر و یک مجموعه داستان از آثار خود را منتشر نموده‌است.

کتاب «با عشق تا حوالی مجنون» بیشتر شعرهای انقلابی و آیینی این شاعر را در بر گرفته‌است که فرازهای قابل‌توجهی از مضامین شعر دفاع مقدس نیز در آن دیده می‌شود.

 این کتاب از سوی نشر «یاز» روانه‌ی بازار کتاب شده‌است.

«آران» نیز در مورد دنیای شعر و شاعری‌اش اینگونه نقل کرد که «کودکیم با شعر و ادبیات اجین شد زیرا پدرم اهل مطالعه و ادبیات بود و تنها جایی که در شهر زابل از آن بیشترین لذت را می‌بردم کتابخانه کوچک و محقر آن بود که هنوز هم به حیات خود ادامه می‌دهد».

وی می‌گوید: یک معلم تبریزی در زابل مرا به نوشتن تشویق کرد و با نوشتن برای مجلات با نام «ح الف هامون» به طور رسمی نویسندگی را آغاز کردم.

وی ادامه داد: یک سال قبل از انقلاب در ارومیه ازدواج کردم و از آن زمان به علت اینکه همسرم «اورموی» بود، ساکن این دیار سرشار از مهر و محبت و مهربانی شدم و هرگز خود را غریبه حس نکرده‌ام.

«آران» افزود: اوایل انقلاب به همراه دوستان و بزرگان ادبی چون مرحوم علی صدری، مختار صادق‌زاده، مرحوم حکمتی‌فر، بیت‌الله جعفری و اساتید دیگر توانستیم اولین انجمن شعر آذربایجان‌غربی را در ارومیه راه‌اندازی کنیم. همچنین از موسسان حوزه هنری استان نیز بودم و از سال ۱۳۷۲ به مدت ۱۴ سال مسوولیت واحد ادبیات حوزه هنری آذربایجان‌غربی را بر عهده داشتم.

«هامون» تاکنون خود را در حوزه شعر و نویسندگی، نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی تئاتر و بازیگری در سینما محک زده و در تمامی این عرصه‌ها موفق به دریافت جوایز متعدد ادبی شده‌است.

این هنرمند پیشکسوت و انقلابی دفتر شعر «هامونیه» و مجموعه داستان «سمفونی هامون» را به چاپ رسانده‌است و چشم انتظار همت مسوولان برای چاپ مجموعه داستان‌ها و رمان دیگر خود می‌باشد.       

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا تئاتر دفاع مقدس عشق غزه کتابخانه های عمومی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی مجموعه داستان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»

(تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»

دیگر خبرها

  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام