Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:42:28 GMT

145 نفر در برف گیلان مصدوم شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۳۳۷۷

145 نفر در برف گیلان مصدوم شدند

پیمان اسدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد به دلیل سرخوردگی، سقوط و تروما در جریان برف و یخبندان اخیر دچار مصدومیت شدند که امدادرسانی های لازم به آنان از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان انجام گرفت.

وی با ارائه هشدارهای لازم در هنگام یخبندان اظهار داشت : کودکان و افراد سالخورده در زمان لغزندگی معابر و کوچه‌ها حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند، در روزهای برفی از کوهنوردی اجتناب شود، برای خروج از منزل از سلامت وسیله نقلیه و مجهز بودن آن به امکانات ایمنی اطمینان حاصل شود و بهنگام خروج از منزل از لباس و کفش مناسب استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پرتاب گلوله برفی ممکن است منجر به جراحت، کوری و خسارات مالی شود، بنابراین از این کار باید پرهیز شود، خاطر نشان کرد : هنگام پارو کردن برف بام‌ها به دور کمر خود طناب محکمی بسته و طناب را به محل محکمی اتصال دهند ضمن آنکه هنگام پارو کردن از پرتاب برف بر سطح کوچه و خیابان خودداری شود و در صورت ضرورت یک نفر به عنوان کنترل کننده و راهنما در محل ریختن برف حضور داشته بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان با تاکید بر اینکه در هنگام رانندگی بر روی سطح لغزنده از گرفتن ترمزهای ناگهانی پرهیز شود، اظهار داشت: هنگام پارو کردن برف بام از پرتاب آن بر روی سیم‌های انتقال برق به طور جدی خودداری شود و  به منظور پیشگیری از سقوط از ارتفاع، از نزدیک شدن کودکان به لبه بام جلوگیری شود.

وی بیان داشت: در روزهای برفی و یا یخبندان به هیج وجه از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده نشود، هنگام عبور از عرض خیابان با در نظرگرفتن فاصله از وسیله نقلیه با احتیاط کامل عبور کرده و از دویدن خودداری شود، هنگام عبور از معابر باید مواظب سقوط قندیل‌های یخی آویز از ناودان و لبه ساختمان بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر، سه هزار و ۷۶۴ بار زنگ واحد ارتباطات "مرکز پیام اورژانس" به صدا درآمد و ۹۸۴ ماموریت انجام شده است.

بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف گیلان آغاز شده بود و تا عصر سه شنبه در مناطق مختلف استان ادامه یافت موجب قطعی آب و برق جمعیت زیادی در شهرستان های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده های روستایی و نیز آزادراه رشت - قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده ای شد.  

برچسب‌ها رشت سازمان اورژانس کشور گیلان پروندهٔ خبری بارش برف در گیلان و خلخال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان اورژانس کشور گیلان رشت سازمان اورژانس کشور گیلان هنگام پارو کردن خودداری شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

سید حمید حسینی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: حادثه آتش سوزی و انفجار گاز ساعت سه و ۲۵ دقیقه بامداد امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه آمبولانس پایگاه یک شهری به صحنه حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه ۲ نفر ارزیابی شد که متاسفانه یک مصدوم بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر این حادثه هم انجام و پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شد.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه" به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور