Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:49:26 GMT

در انتظار لیست‌های انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۳۵۱۲

در انتظار لیست‌های انتخاباتی

در بخشی از این گزارش روزنامه ایران آمده است: بامداد امروز سوت شروع رسمی رقابت انتخابات مجلس یازدهم به صدا درآمد. بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور زمان تبلیغات نامزدهای مجلس از صبح امروز آغاز و ساعت ۸ صبح پنجشنبه اول اسفندماه پایان می یابد.
حالا فرصت یک هفته‌ای تبلیغات نامزدها شروع شده اما برخلاف خیلی از دوره‌های قبلی مجلس خبری از قطعی شدن لیست‌های انتخاباتی تا ساعات پایانی شامگاه گذشته هم نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا همین دیشب نه اصولگرایان توانسته‌ بودند به وحدت و ائتلاف برای یک لیست واحد برسند و نه اصلاح‌طلبان موفق شدند برای دادن یک لیست در تهران ۳۰ نامزد تأیید صلاحیت شده را معرفی کنند. در استان‌ها هم هنوز خبری از لیست نامزدهای اصلاح‌طلب نیست. اما اوضاع اینطور نباید بماند. شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی یعنی اینکه اصولگرایان باید ظرف ساعاتی نه چندان طولانی تصمیم نهایی خود را بگیرند و چه به یک لیست واحد برسند و چه نرسند، فهرست‌های خود را معرفی کنند. همین جبر زمانی به صورت دیگری برای اصلاح‌طلبان هم صدق می‌کند؛ آنها هم چه لیست کاملی داشته باشند و چه نه، باید داشته‌های خود را در همین ساعات ابتدایی آغاز تبلیغات رو کنند. چرا که زمان برای تصمیم‌گیری هیچ کدام از این گروه‌ها نخواهد ایستاد.
خبر رسانه جبهه پایداری از پشت پرده لیست شورای ائتلاف
اصولگرایان دیروز، تا آخرین ساعات باقی مانده به شروع تبلیغات رسمی انتخاباتی نه تنها از دامنه دعواهای خود کم نکردند بلکه نشانه‌های تعمیق اختلافات در این جریان هم بروز بیشتری پیدا کرد. تا آنجا که سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری، گزارش داد که شورای ائتلاف اصولگرایان در پیامکی به نامزدهای این جریان از آنها خواسته تا برای قرار گرفتن در فهرست این ائتلاف رسماً از حضور در لیست جبهه پایداری انصراف دهند. از آنجا که این گزارش دیروز تکذیب نشد، می‌توان با شکی اندک به صحت آن نگاه کرد. شورای ائتلاف اصولگرایان و جبهه پایداری بخش اعظم وقت و انرژی خود را در روزهای اخیر صرف رو دررویی سیاسی کرده‌اند که از پیش به «گفت‌وگو برای وحدت» تعبیر شده بود. اما نه تنها منتهی به وحدت نشد که حتی از گفت و گو به سمت بگو مگوهای تند سیاسی رفت. سایت رجانیوز نوشته که شورای ائتلاف اصولگرایان در پی ایده «اشتراک صفر» برای لیست خود هستند، به این معنی که لیست آنها هیچ چهره مشترکی با جبهه پایداری نداشته باشد. پیش‌تر مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری هم در نامه خود به حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان از همین ایده «اشتراک صفر» یاد کرده و از آن لب به گلایه گشوده بود. گزارش رسانه نزدیک به جبهه پایداری همچنین از اخباری مبنی بر وجود «فهرست‌های ذخیره از سوی اصولگرایان» خبر داده است. بر این اساس افرادی که از لیست نهایی جا بمانند احتمالاً مستقلاً اقدام به انتشار لیست‌های خودساخته خواهند کرد.
اصولگرایان نگران اختلافات امروز
رجانیوز در پایان گزارش خود درباره اقدامات شورای ائتلاف اصولگرایان آورده که «داستان تلخ وحدت اصولگرایان به نقاط مهمی رسیده و اکنون بسادگی می‌توان دریافت که مسأله اصلی برخی از اعضای ائتلاف نه وحدت حداکثری که حذف برخی چهره‌ها و جریان‌های ارزشی به بهانه تکراری وحدت است.» این پایان‌بندی دقیقاً پایان بندی داستان وحدت اصولگرایان در آستانه آغاز تبلیغات رسمی انتخابات است.

منبع: روزنامه ایران برچسب‌ها اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی پروندهٔ خبری گام چهارم انتخابات مجلس، تبلیغات نامزدها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی شورای ائتلاف اصولگرایان انتخابات مجلس جبهه پایداری اصلاح طلبان یک لیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست انتخاباتی «جبهه ایران اسلامی» اعلام شد

جبهه ایران اسلامی کاندیداهای خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اسامی کاندیداهای مورد حمایت این تشکل سیاسی که با شعار «مجلس رفاه ملی» منتشرشده به شرح زیر است:
۱. سیدنظام الدین موسوی

۲. احمد نادری

۳. ابولفضل ظهره‌وند

۴. پیمان فلسفی ۵

. سمیه گل‌پور چمرکوهی

۶. عطاء بهرامی

۷. ابراهیم عزیزی ۸

. محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

۹. محمد سراج

۱۰. علی‌اصغر پورمحمدی

۱۱. مجتبی زارعی

۱۲. صالح اسکندری

۱۳. مجتبی رحماندوست

۱۴. ابوالقاسم جراره

۱۵. زینب قیصری

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • فهرست انتخاباتی «جبهه ایران اسلامی» اعلام شد
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران