Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: در هفته اخیر مواردی از تخلفات تبلیغاتی توسط نامزدها مشهود بود که به مراجع قانونی اعلام شد.

سعید فرخی امروز پنجشنبه 24 بهمن ماه در حاشیه برگزاری جلسه هیات بازرسی انتخابات استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان 1020 شعبه اخذ رای فعال است و در هیات بازرسی به طریقی برنامه ریزی شده است که با استفاده از ظرفیت قانونی، استفاده از امکانات و نیروهای موجود استان هر صندوق یک بازرس در اختیار داشته باشد تا امر بازرسی به خوبی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حداقل 600 بازرس در انتخابات شرکت خواهند داشت و این افراد که احتمال افزایش آنها وجود دارد کار بازرسی و ارائه گزارش را انجام خواهند داد.

فرخی با بیان اینکه طی یک هفته باقی مانده به روز انتخابات تلاش می شود که بازرسی درخصوص آمادگی فرمانداری ها و هیات های اجرایی انجام شود و کار آموزش بازرسین در اولویت اصلی است، گفت: در این یک هفته بررسی و تهیه گزارش از اقداماتی که در طول هفته صورت می گیرد انجام می شود و مستمرا رصد خواهیم کرد که اقدام غیرقانونی انجام نگیرد.

وی تصریح کرد: تمام سعی هیات بازرسی بر این خواهد بود که روند انتخابات قانونی مشخص و منطبق با مقررات باشد و این تلاش ها به رعایت قانون و حضور حداکثری مردم و تسهیل در روند انتخابات بینجامد، کار آموزش به صورت جدی دنبال و در هفته آینده تکمیل خواهد شد و تمرکز بر آمادگی هیات اجرایی و فرمانداری ها برای برگزاری انتخابات است و در صورت بروز تخلف، موارد به سرعت به مراجع لازم گزارش می شود.

فرخی با تاکید بر اینکه برخی از تخلفات مشهود بود که گزارش آنها اعلام شده است، گفت: هیات بازرسی از ابتدای شروع فرآیند انتخابات و حتی قبل از آن نظارت های خود را آغاز کرد، در ابتدای امر در روند ثبت نام نامزدها اقدامات فرمانداری ها در تشکیل هیات اجرایی بازرسی شد و در آن مرحله موضوعی مشاهده نشد و شرایط مطلوب بود، اما در هفته های اخیر با اقدام برخی از کاندیداها در تبلیغات زودهنگام مواجه بودیم که رصد و به مراجع ذیصلاح اعلام شد.

وی توصیه کرد: باید قوانین و مقررات حتما رعایت شود چراکه این رعایت قوانین باعث سلامت کامل انتخابات و جلب اعتماد مردم می شود، همچنین دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی که بودجه های خود را از منابع عمومی دریافت می کنند، حق استفاده از امکانات دولتی برای حمایت از کاندیداها را ندارند. شرایط کاملا تحت کنترل است و اگر از امکانات دولتی و موسسات عمومی استفاده شود حتما بازرسی و به مراجع گزارش می کنیم.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: مردم فارغ از هرگونه گرایش سیاسی و اختلافات نظر حتما پای صندوق های رای حاضر شده و به گزینه های اصلح رای دهند چراکه قطعا این روند به تشکیل مجلس خوب و رو به جلو کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98 انتخابات مجلس یازدهم تخلفات انتخاباتی هیات بازرسی انتخابات استان فرمانداری ها استان مرکزی اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزدها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

کد خبر 6089750 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی