Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:07:26 GMT

همایش«عالمان مجاهد» در رشت برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۳۵۷۰

همایش«عالمان مجاهد» در رشت برگزار می شود

حجت الاسلام زحمتکش از برگزاری اولین همایش روحانیون رزمنده و ایثارگر گیلانی تحت عنوان «عالمان مجاهد» خبر داد و گفت: تا کنون اطلاعات ۴٠٠ نفر از روحانیون رزمنده و ایثارگر و طلاب مدافع حرم استان گیلان به ثبت رسیده اند.

حجت‌الاسلام «میثم زحمتکش» از برگزاری اولین همایش روحانیون رزمنده و ایثارگر استان خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: استان گیلان دارای ۱۵۲ شهید روحانی است و در میان رزمندگان روحانی گیلان، ۴ آزاده سرافراز حضور دارند و ۲ روحانی اهل سنت نیز از جمله رزمندگان دفاع مقدس استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول روحانیت در دفاع مقدس گیلان با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم افزود: از جمله اهداف این مراسم جمع آوری اسناد روحانیون رزمنده گیلان برای چاپ و انتشار به صورت تابلو عکس، جمع آوری خاطرات، دلنوشته ها، وصیتنامه‌ها و دیگر آثار مکتوب دوران دفاع مقدس روحانیون گیلانی برای انتشار در کتاب ها و نشریات استان است.

حجت الاسلام زحمتکش بیان کرد:  آشنایی بیشتر با مهارت های روحانیون رزمنده گیلانی در عرصه روایتگری و معرفی آنها به مدارس و دانشگاه های استان برای اجرای برنامه های مربوط به د‌فاع مقدس، آشنایی با مهارت هایی در بحث تألیف کتب، مقالات دانشنامه‌ای، ویراستاری برای تدوین و تألیف شمار زیادی از کتاب هایی که در حفظ آثار دفاع مقدس گیلان هر ساله چاپ می شود از دیگر اهداف این همایش است.

وی اذعان کرد: تاکنون بانک اطلاعات ۴۰۰ نفر از روحانیون رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس و طلاب  مدافع حرم استان گیلان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام زحمتکش خاطر نشان کرد: تعداد زیادی رزمنده روحانی گیلانی داریم که از مشهد مقدس و قم و سایر استان ها، راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شده اند و باید به این بانک اطلاعات اضافه شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد بالایی از این روحانیون رزمنده از اساتید  برجسته حوزه علمیه و دانشگاه هستند و در قم، مشهد، تهران و همچنین در استان فعالیت علمی تخصصی در حوزه های مختلف علوم انسانی از جمله روانشناسی، جامعه شناسی، مدیریت اسلامی، فقه و فلسفه دارند.

حجت الاسلام  زحمتکش با اشاره به اینکه این همایش با عنوان «عالمان مجاهد» ساعت ۹ صبح روز شنبه (۲۶ بهمن) در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار می شود، گفت: قرار است در این مراسم حجت الاسلام «حیدر مصلحی» ریاست سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت در دفاع مقدس کشور سخنرانی کند.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: روحانیون ایثارگر عالم مجاهد بنیاد حفظ آثار گیلان حجت الاسلام زحمتکش استان گیلان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مرحوم حاج احمد راستگوی قلعه جوقی امروز در سن ۹۶ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سنی دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید کریم راستگوی قلعه جوقی در دهم فروردین ماه ۱۳۴۶ در شهر روستای قلعه جوق از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب