Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به‌ مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عملیات بارگیری و حمل دو سکوی فاز ۱۳ پارس‌جنوبی از جزیره صدرای بوشهر آغاز شد. تاریخ انتشار: 11:35 - 24 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۱۱۱ به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از سپاه نیوز؛ به‌ مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عملیات بارگیری و حمل دو سکوی فاز ۱۳ پارس‌جنوبی از جزیره صدرای بوشهر روز دوشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیر منطقه جنوب شرکت صدرا در آیین بارگیری این دو سکو با اشاره به ساخت ۱۰ سکوی پارس جنوبی در صدرای بوشهر بیان کرد: شرکت صدرا از شرکت‌های زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با ساخت ۱۰ سکو از سکو‌های ۱۰ گانه پارس جنوبی و نصب و راه‌اندازی ۸ سکو از این سکو‌ها رکورد خوبی برای خودکفایی در صنعت نفت و گاز رقم زد.   داریوش زارعی گفت: این ۲ سکو به‌همت تلاشگران عرصه صنعت نفت و گاز در شرکت صدرا ساخته شده که در آینده نزدیک پس از حمل و نصب وارد مدار تولید خواهد شد.   مدیر منطقه جنوب شرکت صدرا تصریح کرد: ساخت و بارگیری این ۲ سکو هدیه مهندسان، کارگران، و تلاشگران صنعت نفت و گاز و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به ملت شریف ایران در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است.   زارعی افزود: امیدواریم با نصب و راه‌اندازی این دو سکو، برداشت از حوزه مشترک گازی افزایش پیدا کند و در صنعت نفت و گاز هرروز پویاتر و شکوفاتر باشیم و آینده‌ای درخشان‌تر برای ایران اسلامی رقم بزنیم.   وی وزن هر یک از سکو‌های یاد شده را ۲۵۰۰ تن دانست و گفت: ۲ سکوی گازی فاز ۱۳ پارس‌جنوبی شامل سکوی اصلی ۱۳A و سکوی اقماری ۱۳C در مجموع به وزن ۵۰۰۰ تن است که با توان متخصصان داخلی ساخته شده و برای نصب در میدان گازی پارس جنوبی از صدرای بوشهر بارگیری شد.   مدیر منطقه جنوب شرکت صدرا با بیان اینکه این سکو‌ها در شرایط آب و هوای مساعد به منطقه پارس جنوبی منتقل می‌شود تصریح کرد: با مساعد بودن شرایط آب و هوایی، این ۲ سکو پس از عملیات مهاربندی، به میدان پارس جنوبی در خلیج فارس در موقعیت این فاز گازی منتقل می‌شود.   بیشتر بخوانید: اقدامات ویژه سپاه برای کمک به مردم گرفتار برف در گیلان زارعی ادامه داد: تمام مراحل طراحی، ساخت، نصب تجهیزات، بارگیری، حمل توسط شرکت صدرا انجام شده که نشان از توان بالای این شرکت در عرصه ساخت سازه‌های دریایی در صنعت نفت و گاز است.   شایان ذکر است؛ با نصب و راه‌اندازی سکوی اصلی ۱۳A و سکوی اقماری ۱۳C در آینده نزدیک، ظرفیت برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به میزان ۲۸.۴ میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.   هر یک از سکو‌های اصلی ۱۳A و سکوی اقماری ۱۳C فاز ۱۳ پارس جنوبی توان تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش را دارند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سپاه پاسداران راهپیمایی 22 بهمن 98 قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء صنعت نفت و گاز نصب و راه اندازی انقلاب اسلامی آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت