Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:15:57 GMT

سرعت تندباد در پیرانشهر به ۶۵ کیلومتر در ساعت رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۴۰۵۵

سرعت تندباد در پیرانشهر به ۶۵ کیلومتر در ساعت رسید

اردلان محمدپور روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این امواج از بامداد امروز وارد منطقه شد و تا روز جمعه به فعالیت خود در مناطق شمالی و جنوب‌غربی استان ادامه می‌دهد اما اوج بارش‌ها در عصر امروز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این امواج باعث افزایش ابر، وزش تندباد و کولاک برف در محورهای کوهستانی می‌شود، بیان کرد: بعد از پیرانشهر بیشترین سرعت تندباد در مهاباد با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت (۱۷ متر در ثانیه) ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با ورود این امواج از سوز سرمای هوا کاسته شده است به‌طوری در شبانه‌روز گذشته به طور میانگین دمای هوای استان پنج تا ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرد و این روند تا پایان هفته جاری همچنان ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: طی شبانه‌روز گذشته تکاب و چالدران با حداقل دمای منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد سردترین شهرهای استان بود و این در حالی است دمای این ۲ شهر در ۴۸ ساعت قبل به منفی ۲۱ درجه سانتی‌گراد رسیده بود. 

«محمدپور»، اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای سه درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بود و دمای هوای ارومیه بین منفی ۹ و صفر درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین منفی چهار و صفر درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

طبق اعلام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد کولاک شدید در گردنه‌ها و مسیرهای کوهستانی این شهرستان ضمن کاهش دید افقی تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور آذربایجان غربی بارش برف پیرانشهر پروندهٔ خبری چهره زمستانی استانها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور آذربایجان غربی بارش برف پیرانشهر سازمان هواشناسی كشور آذربایجان غربی بارش برف پیرانشهر شبانه روز گذشته درجه سانتی گراد آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت دما در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر ابری است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۴ درجه را نشان می‌دهد که چهار درجه کمتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۶۴ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۵ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۹ متر بر ثانیه و ۳۲ کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد