Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در جلسه شورای زکات استان اردبیل گفت: زکات پرداختی مردم نیکوکار استان اردبیل، ۸۴ درصد برای فقرا و ۱۶ درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

او با بیان اینکه خیران اردبیلی دو میلیارد و ۲۲۸ میلیون تومان زکات فطریه پرداخت کرده‌اند، افزود: کشاورزان نیکوکار استان اردبیل نیز بیش از یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان زکات مال پرداخت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای زکات استان اردبیل افزود: همچنین خیران دو میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان زکات مستحبی خود را به کمیته امداد اهدا کرده‌اند تا در اختیار مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل قرار گیرد.

دشتی ضمن قدردانی از اعضای شورای زکات استان اردبیل که با همکاری مضاعف موجب خدمات‌رسانی گسترده به نیازمندان جامعه شده‌اند، گفت: احیا و ترویج فریضه واجب زکات وظیفه یکایک اقشار جامعه است تا با پیروی از این فریضه واجب الهی بتوانیم شاهد رفع مشکلات خانوار بی‌بضاعت و توسعه و پیشرفت منطقه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه ترویج و نهادینه شدن پرداخت زکات در بین آحاد مختلف مردم، موجب ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت و همچنین استقرار عدالت اجتماعی در جامعه خواهد شد، گفت: زکات، مؤثرترین راهکار برای مقابله با فقر است که باید در برگیرنده تمامی آحاد مختلف مردم باشد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی تشویق و تجلیل از زکات‌دهندگان برتر را یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای ترویج زکات در جامعه عنوان کرد و افزود: تبلیغ بسیار مهم است و این امر نیازمند تولیدات هنری از آثار و برکات زکات در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه در جامعه اگر زکات پرداخت شود، هیچ فقیری روی زمین پیدا نخواهد شد، گفت: در واقع نپرداختن زکات، زیر پا گذاشتن حق‌الناس و اختلال در وضع مالی افراد نیازمند جامعه است که همواره باید بر این مهم تاکید شود

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرداخت زکات کمیته امداد خیران اردبیلی زکات فطره میلیون تومان زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از جمع‌آوری زکات غلات در شهرستان‌های جنوبی استان ایلام خبر داد و گفت: شش میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، ناصر مرادی پویانی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحد زکات کمیته امداد با همکاری دستگاه‌های عضو شورای زکات استان هر ساله همزمان با برداشت محصولات کشاورزی اقدام به جمع‌آوری زکات غلات کشاورزان استان می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار برداشت محصولات کشاورزی شهرستان دهلران آغاز شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت محصولات کشاورزی بیش از دو میلیارد تومان زکات در شهرستان دهلران جمع‌آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده بین نیازمندان توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال مبلغ شش میلیارد تومان زکات فطریه با مشارکت کمیته امداد، بهزیستی، سازمان زندان‌ها، مؤسسات خیریه، و مراکز نیکوکاری در سطح استان جمع‌آوری، و میان نیازمند توزیع شده است.

کد خبر 751505

دیگر خبرها

  • سهم ۴درصد بیمه مشاغل سخت و زیان آور کارگران شهرداری پرداخت شود
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه