Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به مبانی و عوامل تحقق تغییرات اجتماعی در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این مسأله از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «شمس الله مریجی» در کمیسیون تخصصی «نهادهای علمی و بیانیه گام دوم با تأکید بر نقش جوانان» همایش ملی بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی که امروز(پنجشنبه 24 بهمن) در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: به  بـاور جامعه شناسـان حـوزه تغییـرات اجتماعـی، تغییـرات خـواه فـردی باشـد، خـواه اجتماعـی، امـری اجتناب ناپذیــر اســت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: بــا نگاهــی هرچنــد ســطحی و گــذرا بــه تار یــخ زندگــی گروهــی و اجتماعــی انســان به آسـانی می‌ تـوان مشـاهده کـرد کـه جوامـع انسـانی، پیوسـته در حـال حرکـت و دگرگونـی بـوده و مدام شـاهد تغییـر در خـود، اعضـا، محیـط و... می‌ باشـد.

 

وی با بیان این که تمـام جوامـع، چـه بـه صورت ناگهانی و چـه به گونه آرام یـا محسـوس، هـر روز تغییراتـی را بـه خـود می‌ بیننـد، تصریح کرد: ما ایـن واقعیـت را می‌ توانیـم بـا مطالعـه آثـار و اســناد به جای مانــده از تاریــخ جوامــع، تحقیقــات میدانــی و مطالعــات جامعه شــناختی اندیشمندان اجتماعی و حتی از طریـق مشـاهدات روزانـه خویـش دریابیـم.

 

حجت الاسلام والمسلمین مریجی تصریح کرد: براسـاس حقیقـت یادشـده، آنچـه در فرآینـد تحقیـق توجـه محقـق اجتماعـی را بـه خـود معطـوف مـی دارد، اصــل تغییــر نیســت بلکــه ســؤالاتی نظیــر: چــه چیــزی تغییــر میکنــد؛ یعنــی موضــوع تغییــر چیســت؟ پیش می‌ آید.

 

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی افزود: همچینین سؤالاتی مثل این که آیا ایـن تغییـر در عناصـر سـاختی، فرهنـگ، الگوهـا یـا ایدئولوژیهـا رخ داده اسـت؟ مبنـای تغییـرات از نظـر کارگـزاران تغییـر چیسـت؟ عوامـل، مشـوقان و تحریک کننـدگان تغییـرات چـه کسـانی هسـتند؟ جهـت، روی ســرعت، گســتره تغییــر، پیامدهــای تغییــر و... در مســیر تحقیــق بــرای فهــم بهتــر تغییــرات، پیــش محقــق قــرار میگیــرد.

 

وی با بیان این که محقــق نیــز بــرای ترســیم چهــره قبــل و حــال و آینــده یــک جامعــه، بــه پاســخ ایــن ســؤالات نیــاز دارد، گفت: بــا توجــه بــه اهمیــت مســئله تغییــرات اجتماعــی در جوامــع، رهبــر معظم انقـلاب نیــز در نگارش بیانیه گام دوم، از ایــن حقیقت غافل نبوده، بلکه بــه مبانی و عوامل تحقق تغییرات اجتماعی پرداخته اند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی بیانیه گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیدار سه هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور امروز - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه - همزمان با سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم به طور پیوسته برگزار شده است.

در دیدار امروز معلمان با رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) کتیبه متفاوتی که با الهام از تخته‌ کلاس درس، طراحی و با روایتی از امام صادق علیه‌السلام نصب شده است: در برابر کسی که از او دانش می‌آموزید، فروتن باشید.

کد خبر 848638 برچسب‌ها معلمان خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند