Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی از اعزام اتوبوس‌های بیمارستان سیار این آستان مقدس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوجستان و آغاز اردوی جهادی پزشکی «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان‌نیوز، محمود ابراهیمی اظهار کرد: این سامانه سیار بیمارستانی در قالب چهار دستگاه اتوبوس مجهز به امکانات اتاق عمل، اتاق ویزیت و بستری، دندان‌پزشکی و همچنین آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی به منظور ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و دارویی رایگان به بیماران مناطق سیل‌زده، از مشهد مقدس به شهرستان مهرستان استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه این سامانه برای نخستین بار در قالب چهار دستگاه اتوبوس به اردوی جهادی در داخل کشور اعزام شده است، افزود: اتوبوس‌های بیمارستان سیار آستان قدس رضوی در نخستین مقصد خود به مدت یک هفته در شهرستان مهرستان این استان مستقر خواهند بود و از شنبه 26 بهمن ماه هم‌زمان با سالروز میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) به بیماران مناطق سیل‌زده خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: خدماتی شامل ویزیت پزشکان متخصص و عمومی، دندان‌‌پزشکی، جراحی سرپایی، بینایی‌سنجی، تجویز عینک و آموزش پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر در اردوی جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به بیماران به‌ ویژه بیماران کم‌برخوردار ارائه خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: نیروهای پزشکی این سامانه سیار از نیروهای بومی این منطقه با همکاری کانون خادمیاران سلامت رضوی سیستان و بلوچستان و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تأمین خواهد شد.

جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی گفت: جمعی از نیروی پزشکی و اجرایی مانند پزشک متخصص در رشته‌های مختلف مانند زنان، اطفال، داخلی، روان‌پزشکی، قلب، جراحی و دندان‌پزشکی، پزشک عمومی، تکنسین‌های اتاق عمل، بیهوشی، رادیولوژی و آزمایشگاه و پرستار در طول مدت استقرار این سامانه در مناطق سیل زده به ارائه خدمات درمانی افتخاری می‌پردازند.

وی تصریح کرد: محموله دارویی بنیاد سلامت آستان قدس رضوی نیز به منطقه ارسال شده است تا در کنار خدمات درمانی، بهداشتی و آموزشی، خدمات دارویی رایگان نیز به بیماران ارائه شود. 

ابراهیمی گفت: سامانه سیار بیمارستان آستان قدس رضوی به همت بنیاد سلامت این آستان مقدس و با همکاری معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی و تعدادی از نهادهای نظامی و دولتی استان سیستان و بلوچستان در این منطقه خدمات‌رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بیمارستان سلامت آستان قدس رضوی سیستان و بلوچستان بیمارستان سیار مناطق سیل زده خدمات درمانی اردوی جهادی سامانه سیار اعزام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد

علیرضا قاسمی  گفت:سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و توفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد به طوریکه ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای یه طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.
وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از خط آسیب‌دیده مجتمع ۲۸ روستایی بندینی، روند ارائه خدمات آبرسانی سیار به روستا‌های سیل زده را نیز بررسی و کنترل کرد.
وی همچنین در جمع اهالی روستای چراغ‌آباد از اصلاح اضطراری خط انتقال آب روستا‌های درگیر سیل به منظور رساندن آب به اهالی خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به جاری بودن سیلاب امکان اصلاح خط انتقال آب وجود ندارد به همین منظور اجرای خط اضطراری برای اتصال فوری آب روستا‌ها در دستور کار آبفا قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان