Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@12:34:06 GMT

 ادعای جدید ترکیه: ۵۵ سرباز سوری را در ادلب کشته‌ایم 

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۴۶۵۲

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای جدید مدعی شد نیرو‌های این کشور در شمال غرب استان ادلب سوریه ۵۵ نفر از سربازان ارتش این کشور را هدف قرار داده و کشته‌اند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از منابع ما در استان ادلب، امروز ۵۵ نفر از سربازان رژیم (سوریه) کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت دفاع ترکیه تعداد تلفات ادعایی نیروهای سوری را بیشتر از قبل اعلام کرد. پیش از این شمار تلفات ۵۱ نفر اعلام شده بود.

سوریه بیش از یک ماه است عملیات پاکسازی ادلب را از لوث وجود تروریست‌ها آغاز کرده است و دوشنبه گذشته نیرو‌های ترکیه که بدون هماهنگی و اطلاع وارد منطقه عملیاتی شده بودند به اشتباه هدف قرار گرفتند و این ماجرا تنش‌ها میان دمشق و آنکارا را تشدید کرد و سبب شد تا ترکیه دست به عملیات تلافی جویانه بزند و نیرو‌های سوری را در این استان هدف قرار دهد.

ترکیه مخالف عملیات ارتش سوریه در استان ادلب است و ضمن انتقاد از این عملیات اعلام کرده نیرو‌های ترکیه به موجب توافقنامه آدانا در سوریه حضور دارند و در آن کشور باقی خواهند ماند. سوریه حضور نظامی ترکیه در خاک این کشور را به شدت محکوم و اعلام کرده است آنکارا قصد دارد با حضور در خاک سوریه، گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود را در برابر پیشروی ارتش سوریه نجات دهد.

منبع: الف

کلیدواژه: استان ادلب هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته تخصصی اعزام و اسکان ستاد مرکزی راهیان نور با موضوع هماهنگی های ستادی و برنامه ریزی اجرایی اولیه اعزام و اسکان کاروان های راهیان نور غرب و شمالغرب سال ۱۴۰۳ و ارایه گزارش عملکرد قرارگاه های حاضر از فعالیت های ایام اوج راهیان نور با حضور سردار مجید سوری ریاست جانشین و دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار سوری گفت: راهیان نور غرب و شمالغرب از ۱ مرداد آغاز و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد. تعداد زائرین نسبت به سال گذشته از رشد دو برابری برخوردار است،به همین دلیل باید آمادگی کامل و پشتیبانی همه جانبه داشته باشیم.

سرهنگ محمد حسین زاده در ادامه این نشست گفت: حل مشکلات زیر ساختی یادمان های جنوب کشور یکی از اولویت های اصلی است که باید با پای کار آمدن دستگاه های اجرایی انجام شود.

کد خبر 6093303 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند