Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین»، با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو توافق اسلو، قطع هر گونه رابطه با رژیم صهیونیستی، از سرگیری مبارزه مسلحانه و مقابله با هر گونه سازش با اشغالگر قدس شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الجبهة الشعبیة لتحریر فلسطین» (جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین) با صدور بیانیه‌ای، بشدت از پروژه اسرائیلی-آمریکایی موسوم به «معامله قرن» انتقاد و بر لزوم مقاومت در برابر چنین طرحی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه فلسطینی تأکید کرد که «عقب‌نشینی‌های فکری، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حساب باز کردن بر شیوه سازش و مذاکرات» باعث شده است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از مردم فلسطین بخواهند که «آشکارا و به صراحت، تسلیم شوند».

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از جبهه مردمی گزارش داد، مرحله رویارویی فراگیر و جدی با پروژه نابودی آرمان فلسطین مستلزم آن است که مردم فلسطین، روی سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی حساب باز نکنند.

در این بیانیه تأکید شد، مردم فلسطین باید معاهده اسلو با تمامی پیوست‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی آن را لغو، رابطه با رژیم صهیونیستی را قطع کنند و روی طرح موسوم به «صلح عربی» هم حساب نکنند.

جبهه مردمی هدف از طرح صلح عربی (+) را قانونی کردن مسیر عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی به ویژه در سطح کشورهای عربی دانست و گفت که به جای تکیه بر چنین طرحی، باید به وضعیت داخلی فلسطین رسیدگی کرد.

این نهاد فلسطینی با تأکید بر لزوم اعتباربخشی مجدد به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و «نقش آزادگرایانه آن که بر اساس، اصول ملی و مبارزاتی» است، تصریح کرد، باید راهبردی ملی جامعی تدوین کرد که «نقطه ثقل آن، انواع مقاومت و در صدر آن، مقاومت مسلحانه قرار داشته باشد».

در بیانیه مذکور تصریح شد، در صورت تدوین چنین راهبردی، اهداف ملت فلسطین در زمینه آزادی، بازگشت و استقلال کامل در خاک فلسطین حاصل خواهد شد.

جبهه مردمی فلسطین در این بیانیه، بر شش مورد ذیل تأکید کرد؛

نخست؛ مقابله با معامله قرن و مقاومت در برابر آن، با حرکت در مسیر سیاسی که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیش گرفته میسر نیست؛ خاصه اینکه وی، همچنان بر مذاکره و منحصر کردن مبارزه فلسطین در مقاومت مسالمت‌آمیز و رد مقاومت مسلحانه تأکید دارد.

دوم؛ سخنرانی‌ها، اظهارات و بیانیه‌های مسئولان و نهادهای عربی و آمادگی اعراب حاشیه خلیج فارس برای امضای معاهده عدم تعرض با رژیم صهیونیستی، فقط آدرس اشتباه دادن است.

سوم؛ شورای امنیت ثابت کرده است که نمی‌تواند قطعنامه‌ای در محکومیت معامله قرن صادر کند و در این زمینه شکست خورده است. این اقدام شورای امنیت معلول رفتار توأم با مصالحه مسئولان فلسطینی، رفتار سازشکارانه کشورهای عربی و فشارهای آمریکاست.

چهارم؛ باید نشستی برای فعالسازی ساف برگزار گردد تا توافقنامه‌های مربوط به پایانِ شکاف گروههای فلسطینی و تدوین راهبرد ملی مقابله، اجرایی شود.

پنجم؛ معامله قرن شرایط از سرگیری درگیری با رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است.

ششم؛ فعال‌سازی نقش اقلیت‌ها و گروههای فلسطینی حاضر در خارج از فلسطین و لزوم سازماندهی، بسیج امکانات و استفاده از توانمندی آنان در شکل‌دهی افکار عمومی جهان علیه معامله قرن.

هفتم؛ به شمار آوردن آمریکا به عنوان دشمن ملت و امت ما و تمامی ملل جهان که خواستار آزادی، استقلال، اتحاد و پیشرفت هستند.

معامله قرن طرح صلح تحمیلی آمریکاست که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، هشتم بهمن ماه، آن را رونمایی کرد. بر اساس این طرح، قدس، پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد بود و آوارگان فلسطینی حق بازگشت به کشورشان را ندارند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسطین آمریکا اسرائیل اعراب رژیم صهیونیستی مردم فلسطین جبهه مردمی معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم

منابع امنیتی از شهادت ۲ جوان فلسطینی و زخمی شدن ۲ تن دیگر به ضرب گلوله اشغالگران در نزدیکی ایست بازرسی «سالم» در غرب جنین خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع امنیتی اعلام کردند که «مصطفی سلطان عابد» جوان ۲۲ ساله از شهرک «کفردان» و «احمد محمد شواهنة» جوان ۲۱ ساله از شهرک «السیلة الحارثیة» در غرب جنین به شهادت رسیدند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت گروهی از جوانان در اطراف ایست بازرسی «سالم» در نزدیکی چهارراه «رمانة» در غرب شهر جنین تیراندازی کردند و در نتیجه آن این ۲ تن به شهادت رسیدند و ۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که نیروهای رژیم اشغالگر مانع ورود آمبولانس و امدادرسان‌ها به محل حادثه شدند.

گروه‌های ملی و اسلامی در شهرک‌های «السیلة الحارثیة» و «کفردان» از طریق مساجد شهادت شواهنة و عابد را تسلیت گفتند.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که کادر آن ۲ جوان زخمی ۲۵ و ۲۲ ساله در نزدیکی ایست بازرسی سالم را به یکی از بیمارستان‌ها در شهر جنین منتقل کرده‌اند.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (شنبه) پس از افزایش تجاوزات خود به غزه، به یورش‌های روزانه خود به شهرک‌ها و روستاهای کرانه باختری ادامه دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از شنیدن صدای درگیری‌های مسلحانه در اطراف ایست بازرسی سالم خبر دادند.

در شهر قدس اشغالی نیز ۴۵ هزار نمازگزار در بخش قدیمی شهر قدس به‌رغم تشدید محدودیت‌ها برای ورود نمازگزاران در مسجدالاقصی نماز جمعه اقامه کردند.

در همین راستا، رسانه‌های فلسینی از درگیری‌های مسلحانه با نیروهای رژیم صهیونیستی طی یورششان به شهر «طولکرم» در شمال کرانه باختری خبر دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از یورش نیروهای رژیم اشغالگر به شهر «طولکرم» در شمال کرانه باختری، شهرک «عقربا» در جنوب شهر نابلس در شمال کرانه باختری و گشت‌زنی در خیابان‌ها و محله‌های آن و بازداشت چندین فلسطینی خبر دادند.

در همین رابطه، گردان‌ طولکرم وابسته به گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد که نیروهای مبارز آن صبح امروز به سمت اشغالگران صهیونیست در شهر طولکرم شلیک کردند.

تعداد بازداشت فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی پس از حمله هفتم اکتبر در کرانه باختری و قدس افزایش یافته است و این رژیم به صورت سیستماتیک فلسطینی‌ها را در منازل خود و در ایست‌های بازرسی بازداشت می‌کند و یا اینکه فلسطینی‌ها را تحت فشار وادار به تسلیم می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده است
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد