Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حبیب شریفیان با بیان اینکه هم‌اکنون برخی از افرادی که منفعت‌شان در نوسان قیمت است، به این شایعات دامن می زنند، گفت: معتقدیم انتشار اخبار نادرست و شایعه‌سازی در این خصوص بر التهاب بازار گوشت همانند گذشته دامن می‌زند؛ لذا بر اساس اطلاعات موجود صادرات گوشت قرمز و دام زنده از اساس کذب بوده و مجوزی در این خصوص صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری که وجود دارد برای به تعادل رسیدن قیمت دام زنده برنامه ریزی برای آغاز خرید حمایتی دام انجام خواهد گرفت، افزود: در چند روز گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم جهت خرید حمایتی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام آغاز شده است که این امر می‌تواند تا حدودی به تعدیل قیمت کمک کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه انتشار برخی خبرها در خصوص صادرات، جنبه روانی تاثیرگذاری بر جامعه دارند، ادامه داد: جنگ امروز نیز جنگ روانی است که به همین سبب اطلاع رسانی صحیح و به موقع در این مورد حائز اهمیت است.

شریفیان با بیان اینکه تلاش مجموعه همکاران در سطح سازمان و وزارت متبوع بر این بوده تا قیمت تمام شده گوشت قرمز منطقی شود، خاطرنشان کرد: این روند باید به نحوی باشد که انگیزه دامداران برای ادامه تولید تقویت شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه با توجه به میزان تولید لازم است در مقاطعی دام توسط خریدهای حمایتی از بازار خارج و در سردخانه‌ها نگهداری شود و در زمان‌های مورد نیاز این گوشت‌ها به بازار عرضه شود تا از میزان وابستگی به واردات کاسته شود.

وی افزود: همواره دست‌هایی پشت ماجرای نوسان قیمت گوشت در بازار وجود دارد، دلالانی که طی فرایند خرید از دامدار و عرضه بازار حضور دارند و کم هم نیستند، دام را به قیمت پایین از دامدار خریداری و با قیمت گزاف به دست مردم می رسانند و لذا در پی آن هستیم تا با حذف واسطه‌ها و اصلاح این سیستم نسبت به منطقی شدن قیمت گوشت برای تولید کننده و مصرف کننده اقدامات لازم را به عمل آوریم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گوشت قرمز آذربایجان شرقی صادرات واحدهای دامداری گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین

مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترك ایران و چین گفت: به طور کلی و در سال های گذشته بیش از ۳۳درصد صادرات غیرنفتی به چین داشتیم، بزرگترین بازار كالای صادراتی ما چین است البته تركیب صادراتی ما به همه كشورها بر اساس امار گمرك بیش از ۸۰ درصد كالا بر اساس مواد نفتی و معدنی و خام فروشی است؛ بغیر از صادرات ما به به عراق و افغانستان كه تولیدی بوده است.

حریری تصریح کرد: ۹۱ درصد كالای صادراتی ما به چین از فراورده های نفتی است كه اصولا در تركیب صادرات مشكل داریم. در بازار های بین المللی كیفیت و قیمت اهمیت دارد؛ پسته و زعفران ما از نظر كیفی رقیب ندارد كه بازار دست ایران است.

او با بیان اینكه ۱۸ سال پیش با برگزاری سمینار فرصتها و چالشهای صادرات به چین را بررسی كردیم گفت: حدود ۵سال پیش بر كالاهای ساخته شده با رفع موانع و اشكالات صادرات به چین كارهایی انجام شد تا با گرفتن مجوزها میگو و ماهی، انجیر، سیب و مركبات، فرش و صنایع دستی،سفال همدان، لبنیات، پای مرغ و زعفران بعنوان كالای غذایی صادرات انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: میزان صادرات کشورمان به چین در طول یکسال اخیر ۹۰ درصد محصولات خام پتروشیمی و معدنی بوده كه در سال های اخیر با پیدا كردن بازارهای متنوع در این كشور به سمت صادرات غیرنفتی پیش رفته ایم.

رئیس اتاق مشترك ایران و چین لیست كالای صادراتی ایران به چین را بسیار متنوع دانست و بیان داشت: سال گذشته ماشین الات الیاف نانو و هایتك به چین صادر كردیم و درصدد پیداكردن بازاری برای اقلام جدیدی مثل آبمیوه ها، كفش دست سوز و شیرینی و شكلات، در حوزه ظروف آشپرخانه پلیمری كه تولیدات به روزی هم داریم، فروش پوشاك مردانه با برندهای معتبر متمركز شده ایم.

وی اظهار امیدواری كرد: همه كالاهای تولید كشور كه در فرایند تولید میزان ارز آن كمتر از ۲۵ درصد هزینه كالا را داشته باشد و میزان رقابت بزرگی در بازار خواهد داشت را برای صادرات آماده كنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی