Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@06:07:12 GMT

فرصت حضور برای همه ی مردم در انتخابات فراهم است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۵۱۹۲

فرصت حضور برای همه ی مردم در انتخابات فراهم است

علی رستمی افزود: همزمان با آغاز فعالیهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات از بامداد امروز در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات شهرداری تربت‌حیدریه دو فضای عمومی را به امر تبلیغات اختصاص داده است.

وی افزود: در این چارچوب ۷۵ عدد استند هریک به ابعاد دو در سه متر در نقاط مختلف شهر نصب و بر اساس قرعه‌کشی با رعایت عدالت بین نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات گفت: همچنین ۳۰ عدد داربست طولی در نقاط مختلف شهر نصب شده تا بر اساس قرعه‌کشی به نامزدهای انتخابات واگذار شوند. بر روی هر پرده کد انتخاباتی نامزد درج می‌شود تا کسی از حریم خود تجاوز نکند.

وی افزود: ۳۷ نفر در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات به عنوان داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام  کرده بودند. با رد صلاحیت دو نفر و انصراف دو نفر دیگر فهرست اسامی به شورای نگهبان ارسال و در نهایت با انتشار فهرست نهایی وزارت کشور ۲۲ نفر در این حوزه انتخابیه به رقابت خواهند پرداخت. 

رستمی ادامه داد: ۲۸۲ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات برای انتخابات در نظر گرفته شده است. ۳۸ درصد این شعبه‌ها در نقاط شهری و ۶۲ درصد در نقاط روستایی مستقر می‌شوند.

وی همچنین به جمعیت پنج هزار نفری عوامل برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات اشاره و بیان کرد: بطور میانگین در هر شعبه اخذ رای انتخابات مجلس یازدهم ۲۰ نفر شامل عوامل اجرایی، نظارت، معتمدان، بازرسان، نمایندگان فرماندار، محافظان و خدمه حضور خواهند داشت.

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه ۳۴۳ هزار و ۷۴۰ نفر است. از این تعداد ۲۳۰ هزار و ۸۸۰ نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت حوزه انتخابیه حایز شرایط رای دادن هستند. همچنین از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۸۰ نفر "رای اولی" محسوب می‌شوند. 

حوزه انتخابه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات، یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد. 

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان مردم خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند. 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

46

کد خبر 1352145

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی حوزه انتخابیه تربت حیدریه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی زاوه و مه ولات انتخابات مجلس بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احسان محمدحسینی مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت با اعلام فهرست نمایندگان مورد حمایت این شورا در حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بیان کرد: در فرایند انتخاب نمایندگان، تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

بیشتر بخوانید؛ لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به این ترتیب فهرست مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه به شرح زیر است:

۱- سمیه گلپور چمرکوهی
۲- ریحانه اخلاقی
۳- سمیه رفیعی
۴- زینب قیصری
۵- زهره سادات لاجوردی
۶- علی‌اصغر پورمحمدی
۷- ابوالقاسم جراره
۸- محمد سراج
۹- مجتبی رحماندوست
۱۰- علیرضا سلیمی
۱۱- حسین صمصامی مزرعه آخوند
۱۲- ابراهیم عزیزی
۱۳- پیمان فلسفی
۱۴- سیدنظام الدین موسوی
۱۵- سیدمرتضی محمودی
۱۶- احمد نادری

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود. مرحله اول انتخابات نیز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229479 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • الزام واجدان شرایط شرکت در دور دوم انتخابات مجلس به مراجعه به شعب قبلی
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد