Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@11:06:49 GMT

شایع ترین سرطان در زنان ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۵۵۰۶

شایع ترین سرطان در زنان ایرانی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حمیدرضا میرزایی، گفت: ۱۲.۵ درصد از کل سرطان‌ها و ۲۷ درصد از سرطان‌ها در بین زنان ایرانی مربوط به سرطان پستان است و به عبارتی، شایع‌ترین سرطان در بین زنان، سرطان پستان است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: سرطان پستان زنانی را مبتلا می‌کند که بیشتر در سنین فعال و آماده به کار هستند و سن سرطان پستان در کشور کاهش یافته است که بیماران، خانواده‌های آنها و جامعه با مشکلاتی روبرو می‌شوند و این بیماری از نظر اجتماعی و اقتصادی برای کشور اهمیت بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: تمام جنبه‌های سرطان پستان از جمله روش‌های پیشگیری، تشخیصی، درمانی و توانبخشی و مسائل تغذیه‌ای، روانی و ژنتیک در پانزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان بررسی می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد بیماران مبتلا به سرطان در کشور و نیاز به درمان آنها، باید با حداقل امکانات حداکثر خدمات را به آنها ارائه دهیم.

وی افزود: سرطان پستان در بین مردان بسیار نادر است و یک درصد از موارد ابتلاء به سرطان پستان مربوط به مردان است اما نوع درمان این بیماری در مردان تفاوتی با زنان ندارد و نتیجه طول عمر آنها نیز تفاوت چندانی ندارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرطان زنان ایرانی سرطان پستان سرطان پستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند