Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@16:04:48 GMT

برق ۸۰ درصد مشترکین شهرستان لاهیجان وصل شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۵۷۲۴

برق ۸۰ درصد مشترکین شهرستان لاهیجان وصل شد

سیداسماعیل میرغضنفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بین ۱۵ تا ۲۰درصد برق مشترکین شهرستان بصورت موردی و به دلیل یخبندان شبانگاهی و صبحگاهی قطع است که نیروها  هم اکنون درصدد رفع مشکل هستند و  ۱۲۵ مورد از ۱۸۰روستای شهرستان نیز فاقد برق هستند.

وی در خصوص وضعیت آب در شهرستان لاهیجان نیز یادآور شد : آب مشترکین شهرستان نیز بصورت موردی قطعی است و این قطعی ها بیشتر بخاطر یخبندان های صبحگاهی بوده که شبکه های آبرسانی را بیشتر با مشکل مواجه کرده است و در بخش هایی که هم با افت فشار مواجه شدند که هم اکنون بخش عمده ای آنها مدیریت شده اما بین ۱۵تا ۲۰درصد مشترکان با قطعی و افت فشار آب مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در شهرستان مشکلی بنام بحران برف نداشتیم بلکه بحران قطعی برق بود، اظهار داشت: به علت حجم زیاد و بیش از حد انتظار برف و باران خدمات رسانی به مردم به کندی صورت گرفت ولی هم اکنون مسیر کمک از استان و اعزام بالگردی از وزارت نیرو به شهرستان، بخشی از مشکلات حوزه برق حل شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با اشاره به همکاری نیروهای کمک رسان به شهرستان لاهیجان، یادآورشد : چند دستگاه ماشین آلات سنگین از استان مازندران به این شهرستان اعزام شدند که در حال بازگشایی مسیر کمربندی بازکیاگوراب به سمت سراوان هستند و گروه های امداد رسان برق از وزارت نیرو با بالگرد به شهرستان اعزام و از دیروز با مستقر شدن در این شهرستان با تیم های منطقه همکاری می کنند و گروهی نیز به نمایندگی از سوی دکتر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای بررسی میزان خسارت های وارده شهرستان شده اند.

وی ادامه داد : دکتر جهانگیری معاون رییس جمهور نیز درباره مشکلات این شهرستان پیگیری داشتند و دستورهایی را صادر و مبالغی را هم بابت پرداخت به شهرستان اعلام کردند و استاندار گیلان نیز دائم در تماس تلفنی هستند و موضوعات را کنترل می کنند.

فرماندار لاهیجان درخصوص راه های شهرستان نیز گفت : ۱۱۰کیلومتر از راه های روستایی لاهیجان که قسمت عمده آن در بخش رودبنه واقع است هنوز بازگشایی نشده است و فعلا مشکل اصلی راه ها هستند که با بازگشایی این راه خدمات رسانی نیز آسان می شود، خیلی از مسیرها در روستاها باز ولی به علت وزش باد دوباره این مسیرها پر می شوند.

وی با اشاره به اینکه از تمام امکانات موجود برای رفع مشکلات مردم شهرستان بهره گرفته شده است، افزود : مهمترین مشکل چند روز اخیر قطع برق بود.

میرغضنفری درباره مشکلات شبکه های برق شهرستان لاهیجان یادآور شد : برق موضوعی فراشهرستانی است و باید مدیریت استان تصمیم بگیرد و نظر دهد اما در مدیریت شهرستان نیز این دغدغه وجود دارد که اگر دوباره چنین بارش برفی ببارد باز احتمال تکرار چنین مشکلات و حوادثی هست چون زیرساخت برق شهرستان لاهیجان قدیمی و فرسوده است و باید فکری برای آن صورت گیرد.

وی اظهار داشت: امروز وضعیت شهرستان لاهیجان خیلی بهتر از دو روز گذشته است، دیروز همین ساعت ۸۰ درصد شهرستان فاقد برق بود در حالی که امروز بیش از ۸۰ درصد منازل مردم برق دارند، دیروز در مسیرهای اصلی مشکل وجود داشت ولی امروز جاده های اصلی باز شده است.

فرماندار لاهیجان  از همه مردم شهرستان لاهیجان بابت قصوری که در خدمت رسانی برف پیش آمد، عذرخواهی کرد.

براثر بارش ۹۷سانتیمتری برف درشهر لاهیجان و بیش از یک متر در روستاهای بالادست طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری برق شهرستان لاهیجان و راه های اصلی، روستایی و شهری در این شهرستان قطع ومردم این شهرستان با بحران مواجه شدند.

در این دو روز تردد در سطح شهر لاهیجان پیاده و فقط با چکمه و یا با خودروهای کمک دار امکانپذیر بود و نانوایی هایی که موتور برق داشتند می توانستند پخت نمایند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان مازندران خدمات رسانی خدمات رسانی به مردم سازمان مدیریت و برنامه ریزی وزارت نیرو انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی برق شهرستان لاهیجان مشترکین شهرستان شهرستان نیز هم اکنون ۸۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: فعالیت‌های بزرگ و تاثیرگذاری در راستای حل معضلات استان، به ویژه مسئله آب صورت گرفته است و اعتباراتی از سمت شهرداری برای حل این مشکل اختصاص داده شده و امیدواریم زودتر از زمان مقرر این مشکل رفع شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه برای برگزاری این همایش و دورهمی بیش از یک‌ماه تلاش شده است، اظهار کرد: در طول سال تلاش اعضای شوراها بر این است که در آن حوزه‌هایی که مربوط به اصفهان است، بتوانیم در خصوص مشکلات و مسائل مختلف، طرح موضوع انجام شده و مصوبه‌ها پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار اعضای شوراهای شهر و روستا نمایندگی مردم است، افزود: سعی داشتیم با استفاده از حیات طیبه‌ای که خدا اهدا کرده است، با فشار، سختی‌ها و موانع موجود غلبه کرده و به رفع مشکلات و حل مسائل مردم بپردازیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان در خصوص چالش آب در اصفهان با بیان اینکه به دنبال پیگیری مسائل مربوط به آب اصفهان هستیم، عنوان کرد: نزدیک ۲۵ سال است که آب اصفهان را به بهانه‌های مختلف از شهرستان خارج کردند و با ارائه طرح تونل سوم قصد جبران آن را داشتند، با این وجود تونل تأسیس شد، ولی سدی برای آن ساخته نشد.

نادرالاصلی با بیان اینکه آب دریاها مناسب استفاده عموم مردم نیست، چرا که بهره‌برداری آن برای صنایع خواهد بود، ادامه داد: ۱۷۰ میلیون متر مکعب آب مورد انتقال قرار گرفت که فاز اول آن، ۷۰ میلیون متر مکعب است، همچنین بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان توسط صنایع برای این آب هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل آب در اصفهان به حدی رسید که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در سخنان خود مشکل اصلی استان را مشکل آب بیان کردند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بزرگ و تأثیرگذاری در راستای حل معضلات استان به ویژه مسئله آب صورت گرفته است و اعتباراتی از سمت شهرداری برای حل این مشکل اختصاص داده شده و امیدواریم زودتر از زمان مقرر این مشکل رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه مردم دغدغه‌مند اصفهان نسبت به مسئله آب نگران هستند، اضافه کرد: زیرساخت‌های سامانه تأمین آب شرب حلقه اصفهان بزرگ که علاوه بر انتقال آب، آن را تصفیه می‌کند، انجام شده است، اما در فاز اول نیمه‌کاره ماند، همچنین لوله‌گذاری ۵۳۰ کیلومتر لوله ۲۰۰۰ از دو مسیر کمشچه و ورزنه به سمت سیرجان در ۱۸ ماه انجام شده که در دنیای فنی بی‌سابقه است.

کد خبر 750159

دیگر خبرها

  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • حضور پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در اردوی آزادکاران جوان
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • اطلاعیه قطعی گاز در کرج
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است