Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز نیک سرشت ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از کشاورزان نمونه استان زنجان در محل کشاورزی زیتون، گفت: ایام الله دهه فجر بهترین ایام سال بوده و افتخارات خوبی در این ایام ایجاد شده است.

وی بخش کشاورزی را محور توسعه اعلام کرد و یاد آو ر شد: بخش کشاورزی سهم خوبی در اشتغال دارد و سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، با بیان اینکه بیش از ۱.۳۵ درصد کل مساحت زمین‌های کشاورزی کشور با ۷۴۵ هزار هکتار سهم استان زنجان است، گفت: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی ۳۰ درصد است.

نیک سرشت ابراز کرد: بخش کشاورزی در اقتصاد بسیار موثر است و باید بهره ور ی و در آمد در بخش کشاورزی افزایش یابد ولی تاکنون این مهم به خوبی محقق نشده و جای کار زیادی دارد.

وی افزود: باید بخش کشاورزی هم خود را در اقتصاد ملی ایفا کند ولی تاکنون محقق نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، تصریح کرد: اگر یک درصد در بخش کشاورزی سرمایه گذاری شود ۱۵ درصد در تولید ناخالص ملی موثر خواهد بود ولی جای کار بسیار زیاد است.

نیک سرشت افزود: بخش کشاورزی به آن حدی که توسعه پیدا کند نرسیده است و علامت سوال دارد و سهم کشاورزی در اقتصاد ملی ۱۰ درصد است و اگر یک درصد در بخش کشاورزی ارزش افزوده ایجاد شود ۱۳ درصد در رشد اقتصادی کشور موثر است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا استان زنجان اشتغال دهه فجر رشد اقتصادی کشاورزی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بخش کشاورزی نیک سرشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید