Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اعلام کرد: با افتتاح ۸ کیلومتر دیگر از خط یک متروی تبریز، تمامی مسیر ۱۷.۲ کیلومتری این خط در حال ارائه خدمات به مردم این کلانشهر است.

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد در حاشیه افتتاح ۸ کیلومتر از خط یک متروی تبریز که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور صورت گرفت، افزود: فاز سوم خط یک متروی تبریز در حد فاصل میدان ساعت تا لاله به طول حدود هشت کیلومتر افتتاح شد و این خط به طول ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ کیلومتر با دارابودن ۱۸ ایستگاه با تعریف سه فاز از منطقه ائل گلی آغاز شده و تا منطقه لاله ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متروی شهر تبریز دارای چهار خط مصوب به طول ۶۹ کیلومتر است، گفت: عملیات اجرای خط دو قطار شهری تبریز از محله قراملک در غرب تبریز شروع شده و این خط در نهایت به نمایشگاه بین المللی در شرق تبریز ختم می شود و طول این خط 22.4 کیلومتر و شامل 20 ایستگاه است که دارای پیشرفت ۱۵ درصدی می باشد.

جمالی نژاد اضافه کرد: از محل  315 واگن (63 رام) قرارداد منعقده با کارخانه پوژن چین، ۱۰۰ واگن ساخت کشور چین تحویل شده که ۴۰ واگن ( ۸رام قطار ) تحویل تبریز شده است و بقیه واگن‌ها در کارخانه ایریکو بصورت ساخت داخل در دست انجام است که عملیات ساخت و رنگ بدنه ۴ رام پایان یافته و در مرحله تست می باشد و از محل طرح تامین 2000 دستگاه واگن مترویی برای کلانشهرها هم 125 دستگاه واگن برای متروی تبریز در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، وی افزود: دولت تاکنون بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان برای توسعه متروی تبریز از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای پرداخت کرده و برای تکمیل خطوط یک و دو قطار شهری تبریز تاکنون 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین ۵۰ درصدی دولت منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مترو سازمان شهرداريها سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خط یک متروی تبریز افتتاح ۸ کیلومتر ۱۷ ۲ کیلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است

شجاعی گفت: برقراری پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان از طریق رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: باند فرودگاه سمنان از مجهزترین و به‌روزترین فرودگاه‌های کشور است که ظرفیت فرود هواپیماهای غول‌پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ را دارد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان اظهار کرد: این فرودگاه گ جزو نزدیک به ۳۰ فرودگاه کشور دارای مرز هوایی و پرواز بین‌المللی است و اولین پرواز بین‌المللی به مقصد عتبات عالیات از فرودگاه سمنان با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ از باند این فرودگاه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد