Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@20:53:50 GMT

تولید ۴۰ درصد شکر کشور در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۶۲۳۳

تولید ۴۰ درصد شکر کشور در خوزستان

خبرگزاری میزان- سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: استان خوزستان از نظر کشاورزی برای کشور اهمیت دارد و بیش از ۴۰ درصد از شکر کشور را این استان تامین می‌کند. تاریخ انتشار: 15:18 - 24 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۱۶۸

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، عباس کشاورز در حاشیه بازدید از مزارع گندم، کلزا و چغندرقند شهرستان شوش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان از نظر کشاورزی برای کشور اهمیت دارد و بیش از ۴۰ درصد از شکر کشور را این استان تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که ۱۵ تا ۱۸ درصد گندم کشور در خوزستان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: کلزا در این استان توسعه خوبی داشته است و بذر کلزای بهاره کشور در خوزستان تولید می‌شود.

کشاورز با بیان این که تولیدات سبزی و صیفی استان خوزستان، تنظیم کننده بازار این محصولات در تمام فصول کشور است، تصریح کرد: خوزستان تغییرات و پیشرفت‌های شگرفی در کشاورزی داشته است؛ اراضی آن آبادتر شده و از روش‌های جدید که از نظر عملکرد بالاست و با کاهش هزینه‌ها همراه است، استقبال می‌کند.

وی با اشاره به این که در خوزستان، کشاورزان بیش از ۷۵ درصد بذر گندم مورد نیاز را از بذر جدید مصرف می‌کنند، خاطرنشان کرد: با حمایت در زمینه تامین بذر به ویژه ارقام جدید که مقاوم به افت زنگ گندم هستند، می‌توانیم بر تولید گندم در استان اثرگذار باشیم.

کشاورز یادآور شد: خوزستان گندم درجه یک را در کشور تولید می‌کند و لازم است، کیفیت گندم تولیدی را غنی و گندم مورد نیاز صنعت آرد و نان را تامین کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که در تامین کود مورد نیاز کشاورزان محدودیتی نداریم، خاطرنشان کرد: مسائلی که در رابطه با قیمت کود با پتروشیمی‌ها وجود داشت، توسط دولت حل شد؛ در روز‌های اخیر هم به علت تامین گاز خانگی، گاز مورد نیاز پتروشیمی‌ها قطع شده است که این مشکل نیز از روز شنبه آینده برطرف خواهد شد.

وی گفت: علیرغم تحریم ها، انواع آفت کش‌های مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شده است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

کشاورز، وضعیت کلزا در خوزستان را مطلوب توصیف کرد و با اشاره به بازدیدش از مزارع کلزای شهرستان شوش گفت: انتظار ما این است که در تناوب غلات ۱۵ درصد کلزا کشت شود که این مهم در شهرستان شوش محقق شده است.

وی در مورد چغندرقند اظهار امیدواری کرد با آمادگی کارخانجات مشکل جذب چغندرقند و همچنین حمل و نقل این محصول حل شود.

بیشتر بخوانید: توزیع گسترده شکر در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شکر وزارت جهادکشاورزی محصولات کشاورزی کشور در خوزستان استان خوزستان شهرستان شوش مورد نیاز شکر کشور ۴۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسعود اسدی توفان و بارندگی‌های اخیر را بی سابقه در تاریخ خوزستان دانست و گفت: بارش‌های بهاری اخیر خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

وی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

اسدی با بیان اینکه علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است، ادامه داد: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان می‌گوید: انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

وی اضافه کرد: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

دیگر خبرها

  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند