Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست هیات کوهنوردی استان کردستان گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته استان در سامانه فدراسیون کوهنوردی ثبت‌نام کرده‌اند.

سیروان احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: احداث سالن سنگ‌نوردی در استان دغدغه هیات کوهنوردی استان است و تاکنون وعده مسولان در این زمینه محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: احداث سالن سنگ‌نوردی و دیواره سنگ‌نوردی اولویت هیات کوهنوردی استان است و در این راستا بسترهای لازم فراهم شده چرا که سالن سنگ‌نوردی استان در مجموعه ۲۲ گولان در خور شان ورزشکاران نیست.

وی یادآور شد: شهرستان سقز دارای سالن ورزشی سنگ‌نوردی است، اما نسبت به سایر شهرستان‌های دیگر از امکانات کمتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه ورزش کوهنوردی استان هم در حوزه همگانی و هم قهرمانی فعالیت می‌کند، افزود: به دلیل نبود اسپانسر و زیرساخت‌های مناسب در بخش قهرمانی نتوانسته به جایگاه واقعی دست یابد.

احمدی اذعان داشت: استعدادها و پتانسیل‌های ورزشی در استان امکانات و زیرساخت های ورزشی در استان بسیار محدود و متناسب با سایر استان های کشور فاقد هرگونه امکانات است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته سه تا چهار هزار نفر کارت بیمه ورزشی صادر شده است، افزود: حدود ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در سامانه فدراسیون کوهنوردی ثبت‌نام کرده‌اند.

سرپرست هیات کوهنوردی کردستان تصریح کرد: هفت باشگاه رسمی کوهنوردی در استان راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: امسال اولین‌ بار مسابقه اسکاری رانینگ با حضور ۶۵ ورزشکار برگزار شد و نفرات منتخب برای مسابقه قهرمانی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه پروژه پناهگاه آبیدر سنندج از سال ۷۶ آغاز شده و تاکنون نیمه‌تمام است، اظهار کرد: از سال ۸۶ فاز دوم آن استارت خورد و تجهیز و نوسازی شده و برای تجهیز آن ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است.

به گفته احمدی، مدیرکل ورزش و جوانان قول مساعد داده که ۱۸۰ میلیون تومان به هیات کوهنوردی کمک کند اما تاکنون هیچگونه کمکی نشده است.

وی یادآور شد: شهرستان‌های دیواندره و بیجار با هدف استعدادیابی، کلاس‌های آموزشی برای رده‌های پایه برگزار کرده است، مابقی شهرستان‌ها بویژه مریوان علیرغم پتانسیل‌های توریستی ضعیف است.

سرپرست هیات کوهنوردی کردستان افزود: در دو سال گذشته کردستان در راستای پرورش نونهالان مستعد فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام داده است.

وی ابزار و وسایل کوهنوردی را گران‌قیمت دانست و افزود: منابع کوهنوردی بسیار محدود است و با این بضاعت اندک نمی‌توان از این رشته حمایت کرد.

وی با بیان اینکه امروز رشته کوهنوردی در دنیا به سمت حرفه‌ای حرکت می‌کند، گفت: سنگ‌نوردی ایران نیز زبانزد است اما به دلیل نبود زیرساخت‌ها عقب مانده‌ایم این رشته نیازمند حمایت ویژه مسوولین است.

احمدی با بیان اینکه هر ساله مسابقات قهرمانی زیر نظر مربیان مجرب برگزار می‌شود، افزود: هر گونه فعالیت در قالب گروه‌های غیررسمی بنام انجمن رسمیت ندارد.

وی افزود: سنگ‌نوردی، یخ نوردی و غارنوردی زیرمجموعه کوهنوردی است.

انتهای پیام/85/2330

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان سنگ نوردی ورزش کوهنوردی سرپرست هیات کوهنوردی هیات کوهنوردی استان سالن سنگ نوردی سازمان یافته نوردی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،بر این اساس، از سه شنبه شب تا شنبه هفته آینده انتظار می‌رود بارش‌های رگباری بهاره همراه با وقوع تگرگ و صاعقه در محدوده هشدار سطح نارنجی باشد.
اوج فعالیت این سامانه بارشی برای روز‌های پنجشنبه و جمعه به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان همچون بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، سقز، سنندج، دهگلان پیش بینی شده است.
در پی فعالیت این سامانه، صاعقه و تگرگ، آبگرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و ریزش کوه دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد