Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@06:23:55 GMT

ماکرون خلیفه‌حفتر را به الیزه دعوت کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۶۴۶۵

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، به طور رسمی از خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی برای بازدید از فرانسه دعوت به عمل آورد. ناطقان: خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر مطبوعاتی خلیفه حفتر اعلام کرد این فرمانده در بنغازی با کریستوف فارنو، رئیس بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی در وزارت خارجه فرانسه دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارنو دعوتنامه رسمی را به حفتر تحویل داده است.

این در حالی است که فائز السراج، نخست وزیر لیبی، در ملاقات با لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا از جامعه بین المللی خواست تا از تصمیمات گرفته شده در کنفرانس برلین احترام بگذارند.

در بیانیه پایانی نشست برلین بر لزوم برقراری آتش‌بس در لیبی و تشکیل دولت متحد و لزوم عدم مداخله در امور لیبی تأکید شد. دو طرف درگیر در لیبی با تشکیل کمیته نظامی برای پیگیری آتش‌بس موافقت کردند.

با وجود اعلام آتش بس همیشگی توسط کنفرانس برلین، نیروهای خلیفه حفتر به حملات خود ادامه دادند.

لیبی از زمان سقوط نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در آشوب و بحران به سر می‌برد و اخیرا نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی عملیاتی را علیه دولت توافق ملی لیبی در طرابلس آغاز کردند که موجب درگیری‌های شدید میان دو طرف شده است. ترکیه نیز برای حمایت از نیروهای دولت توافق ملی لیبی مستشارانی را به این کشور اعزام کرده است و از آن سو امارات و مصر از نیروهای حفتر حمایت می‌کنند. بعد از میانجیگری روسیه و ترکیه دو طرف آتش‌بس اعلام کردند اما همچنان درگیری‌ها ادامه دارد و آتش‌بس نقض می‌شود. منبع: ایسنا برچسب ها: ماکرون ، خلیفه حفتر ، الیزه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ماکرون خلیفه حفتر الیزه خلیفه حفتر ملی لیبی آتش بس دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد

به گزارش فرارو و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ با درخواست کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی و موافقت فدراسیون کشتی محمدعلی گرایی در وزن ۸۲ کیلوگرم به اردوی این تیم دعوت شد.

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی