Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@04:20:26 GMT

آبرسانی از سد شهید رجایی به ساری افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۸۶۸۲۰

آبرسانی از سد شهید رجایی به ساری افتتاح شد

خبرگزاری میزان- طرح آبرسانی از سد شهید رجایی به ساری با اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو افتتاح شد. تاریخ انتشار: 16:15 - 24 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۱۸۲

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، طرح آبرسانی از سد شهید رجایی به ساری با اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد ریال در شانزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه آب سد شهید رجایی از طریق یک خط انتقال به قطر ۹۰۰ میلی‌متر لوله فولادی به تصفیه‌خانه این طرح واقع در ۹ کیلومتری جنوب ساری به صورت ثقلی انتقال می‌یابد، گفت: در طول مسیر با توجه به فشار آب علاوه بر احداث ایستگاه فشارشکن در مسیر طرح، سه نیروگاه برق آبی کوچک با ظرفیت ۱۶.۴ گیکاوات ساعت جهت استفاده مضاعف توسط بخش خصوصی احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدابراهیم یخکشی از تصفیه‌خانه این طرح به‌عنوان یکی از تصفیه‌خانه‌های مجهز کشور یاد کرد و گفت: این تصفیه‌خانه به روش متعارف با فیلتراسیون دولایه اجرا شده و قادر است ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه آب را با کیفیت بسیار مناسب در اختیار جمعیت ۴۰۰ هزار نفری ساری قرار دهد.

وی افزود: آب شرب تصفیه شده پس از تجمیع در یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی واقع در محل تصفیه‌خانه طی یک خط انتقالی به طول ۹ کیلومتر به ۲ مخزن ذخیره باغ کرمانی که هریک ۲۰ هزار مترمکعب است انتقال و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران به آثار اقتصادی اجتماعی و زیست محیطی این طرح بزرگ پرداخت و گفت: در این طرح علاوه بر تامین آب مطمئن برای جمعیت ۴۰۰ هزار نفری این شهر، کیفیت آب شرب به‌دلیل کیفیت پایین منابع آبرفت بسیار ارتقا یافته، به‌طوری‌که بسیاری از شاخص‌ها از جمله نیترات، آمونیوم، کدورت، سختی آب و فسفات در مقایسه با استفاده از آب چاه‌ها به شدت کاهش و بهبود یافته و شاخص کیفیت آب از ۵۵ به ۷۷ ارتقا یافته است، همچنین به لحاظ زیست محیطی نیز برداشت منابع آب زیرزمینی کاهش یافته و آب سالم در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

این گزارش حاکی است، با احداث این تصفیه‌خانه و تاسیسات وابسته به آن ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش ساخت تجهیزات داخلی و توانمندسازی نیروی انسانی فراهم و فرصت مناسبی برای آموزش دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف آب ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: خالی بودن ۳۸ درصد از مخازن سد‌های لرستان برای مهار سیلاب‌های احتمالی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت نیرو اخبار اقتصادی تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۸۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

ابوالفضل موتاب‌ها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: هرساله به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و با هدف کمک به پایداری شبکه سراسری تولید، تعداد ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای برای واحد‌های ۱۳ گانه بخاری و سیکل ترکیبی، برنامه ریزی می‌شود.

 وی افزود: از مهر ماه سال ۱۴۰۲ تاکنون، از تعداد ۱۷ برنامه سالانه تعمیراتی، ۱۵ برنامه تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره ای، مربوط به واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی، عملیاتی شده و به اتمام رسیده و ۲ مورد تعمیرات نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای هم در حال اجرا است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: تاکنون ۹۶ درصد از فعالیت‌های تعمیراتی واحد‌های ۱۳ گانه این شرکت انجام شده است.

موتاب‌ها اضافه کرد: نوع تعمیرات واحدها، براساس ساعت کارکرد و نیاز‌های تعمیراتی به انواع تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای در واحد‌های گازی و بخاری تقسیم می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین با اشاره به فعالیت‌های تعمیرات در واحد‌های سیکل ترکیبی بیان داشت: تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل واحد‌های شماره ۳، ۱ و ۴ گازی، تعمیرات بازدید مسیر گاز داغ واحد ۱ گازی، تعمیرات بازدید محفظه احتراق واحد ۶ گازی به همراه تعمیرات اساسی و کمپرسور واحد شماره ۲ گازی و همچنین انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای مربوط به واحد شماره ۱ و ۳ بخاری سیکل ترکیبی، دیگر برنامه‌های تعمیراتی بود که در بازه زمانی مهر تاکنون به اتمام رسید.

وی افزود: در نیروگاه بخار نیز از ابتدای فصل تعمیرات تاکنون واحد شماره ۳ بخاری تحت تعمیرات اساسی، واحد شماره یک بخاری تحت تعمیرات نیمه اساسی و واحد‌های شماره ۳، ۲، ۱ و ۴ نیز مورد تعمیرات تعمیرات دوره‌ای بویلر و بازدید دوره‌ای قرار گرفته است.

موتاب‌ها اظهار داشت: هم اکنون واحد شماره ۲ بخاری سیکل ترکیبی نیروگاه هم برای انجام تعمیرات نیمه اساسی وهمچنین واحد شماره ۴ نیروگاه بخار جهت انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای در دست تعمیرات قرار دارد که مابقی برنامه‌های تعمیرات واحد‌ها نیز تا پایان نیمه اول اردیبهشت ماه انجام و به پایان خواهد رسید و کلیه واحد‌ها با آمادگی حداکثری آماده تولید برق پایدار برای پیک تابستان پیش رو خواهند بود.

موتاب‌ها در توضیح فرآیند برنامه ریزی برای انجام ۱۷ فعالیت تعمیرات واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه نیز گفت: هرساله نیاز‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه نیروگاه براساس ساعت کارکرد، دوره تعمیراتی و استاندارد شرکت سازنده، به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام می‌شود که پس از بررسی و تایید برنامه‌ها از سوی آن شرکت، جدول زمانبندی خروج واحد‌ها برای اجرای برنامه‌ها به این نیروگاه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از دریافت برنامه ها، با حضور و کمک معاونت‌های مربوطه و بررسی‌های فنی و تخصصی، نیاز‌های تعمیراتی هر واحد، سنجیده شده و امکانات، قطعات و تجهیزات، نیروی انسانی لازم، ماشین آلات و سایر موضوعات برای اجرای این برنامه ها، پیش بینی و در اختیار معاونت‌های تعمیرات نیروگاه بخار و نیروگاه سیکل ترکیبی قرار می‌گیرد.

نیروگاه شهید رجایی دارای ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی، حدود ۳ ونیم درصد از تولید برق شبکه سراسری را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • معلم هایی که ستاره شدند
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد